رونمایی از سردیس دانشمند برگزیده جایزه مصطفی (ص)

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ باحضور پروفسور جکی یینگ آیین رونمایی از سردیس این دانشمند برجسته مسلمان در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس برگزار شد.
مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در این مراسم ضمن اشاره به طرح نصب سردیس های شخصیت های برتر علمی و فناوری در «بوستان دانشمندان» پارک فناوری پردیس در فضایی به مساحت 10000 مترمربع گفت: این طرح با هدف توزیع و گسترش فرهنگ علم و فناوری و تشویق دانشمندان برای کار های فناورانه و نوآورانه، امکان تبادل فناوری و ارتباط بین مراکز مختلف علمی و فناوری را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 کشور برای ایجاد سردیس دانشمندان خود در پارک فناوری پردیس ابراز تمایل کرده اند افزود: دانشمندان 25 کشور جهان در مذاکره با سفارتخانه های این کشورها مشخص شده است و مراحل طراحی و ساخت آنها در حال انجام می باشد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا با اشاره به استقلال و ارتباط کم دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) با حوزه سیاست گفت: از اینکه یک خانم جزو اولین برندگان این جایزه است خرسندم و این وضعیت بسیار خوبی را برای آینده جایزه مصطفی (ص) نشان می دهند.
وی افزود: تشکر می کنم از خانم پروفسو یینگ و امیدورام در این مسیر به همین استحکام گام برداریم.
خانم پروفسور جکی یینگ نیز با اشاره به برگزاری مراسم جایزه مصطفی (ص) در سال 2015 اظهار داشت: من تمام تلاش خود را خواهم کرد که تأثیر چنین برنامه هایی بر جامعه علمی و فناوری مشهود شود و بتوانیم بین دانشمندان مسلمان جهان فضای همکاری ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: دانش از مزارع مختلفی می آید و مهمترین ابزار حصول به دانش، صبر و سخت کوشی است.
برنده جایزه مصطفی(ص) 2015 خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که دانشمندان جوان مسلمان در پیشرفت کشور هایشان تأثیر به سزایی خواهند داشت و با ید به آنها بها داد و حمایتشان کرد.
پروفسور یینگ متولد تایپه و در سنگاپور و نیویورک بزرگ شده است. وی مدارک لیسانس تا دکترای خود را از کوپر یونیون و دانشگاه پرینستون دریافت کرده است. او در سال 1992 عضو هیئت علمی موسسۀ فناوری ماساچوست شد و به عنوان استاد مهندسی شیمی تا سال 2005 مشغول به کار بود.
وی در مقام رهبر جوان مجمع جهانی اقتصادی انتخاب شده و عضو آکادمی علوم ملی آلمان، لئو پالدینا است، همچنین یکی از یکصد مهندس برتر جهان به شمار می رود و در سال های 2012، 2013 ،2014 و 2015 جزو 500 مسلمان برتر جهان، و در سال 2014 در سنگاپور به عنوان زن برتر برگزیده شده است.
پروفسور جکی یینگ به خاطر تلاش بی نظیر در ساخت مواد وسیستم های پیشرفتۀ نانو، مواد زیستی با ساخت نانویی و سیستم های بیویی مینیاتوری شده انواع کاربردهای جالب، ازجمله ساخت اجزای نانو-پلیمری خودانگیزشی موفق به دریافت جایزه مصطفی (ص) 2015 شدند.
شایان ذکر است، تاکنون 7 تندیس از شخصیت های برجسته علمی ایران و سایر کشورهای جهان در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس ساخته، نصب و رونمایی شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا