انتشار کتابی از دانشگاه شیراز در انتشارات بین‌المللی اشپرینگر

کتاب «سیاست‌های زیستی و شوک اقتصادی کووید-19: دیدگاه‌های پزشکی و تکانه‌های اجتماعی- اقتصادی» به‌همت دکتر نظام‌الدین فقیه، استاد بازنشسته بخش مدیریت دانشگاه شیراز گردآوری و ویراستاری و از سوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر (Springer) به چاپ رسیده است.

به گزارش سینا پرس فارس، این کتاب 257 صفحه‌ای که در دو بخش و در قالب 9 فصل به چاپ رسیده را یک گروه بین‌المللی و چندرشته‌ای از متخصصان دانشگاهی نوشته‌اند.

از دانشگاه شیراز دکتر نظام‌الدین فقیه فصل1و9 کتاب، دکتر اصغر میرفردی (دانشیار بخش جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز) فصل6 و دکتر فرزانه عفیفیان (پژوهشگر و مدرس دانشگاه شیراز)، فصل8 کتاب را تألیف نموده‌اند.

کتاب در بخش اول، به دیدگاه‌های پزشکی و در بخش دوم به تکانه‌های اجتماعی-اقتصادی بیماری همه‌گیر و پاسخ‌های سازمانی مرتبط با آن پرداخته است. فصل‌های کتاب، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرد که عبارت است از: «دیدگاه‌های پزشکی در مورد کووید-19»؛ «به‌کارگیری فناوری مکانی-فضایی»؛ «عفونت‌زایی، ایمنی‌زایی و بیماری به‌عنوان عوامل مهم برای به‌کارگیری سنجه‌های مناسب سیاست زیستی و شوک اقتصادی»؛ «هزینه‌های تغییرات ناشی از کووید-19»؛ «حمایت اجتماعی و تاب‌آوری ساکنان مناطق حاشیه‌نشین»؛ «عوامل تاب‌آوری کسب‌وکار»؛ « اهمیت هستی‌شناختی و علت کووید-۱۹» و «کارآفرینی و تحول دیجیتال».

کتاب با پرداختن همزمان به نمونه‌های جهانی از حکمرانی سیاست‌ زیستی و اثرات کلی همه‌گیری کرونا در حوزه‌ی اقتصاد کلان، برای دانشگاهیان در سراسر رشته‌ها و همچنین سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران اجرایی سودمند است و مورد توجه آن‌ها خواهد بود.

گفتنی‌ست اشپرینگر دومین ناشر بزرگ بین‌المللی است که کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های علمی را منتشر می‌کند.

کتاب نام‌برده ازسوی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس (ISI) و Scopus نمایه شده است.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا