یافته های جدید محققان نشان داد؛
توسعه ابزار جدیدی برای تشخیص سرطان

یک تیم تحقیقاتی به رهبری محققان دانشکده پزشکی هاروارد، ابزار جدیدی را توسعه داده است که می تواند با ارائه سرنخ ‌های دقیقی از سرطان، به پاتولوژیست ها در نحوه مشاهده و ارزیابی تومور کمک کند. این ابزار که Orion  نام دارد، اطلاعات بافت شناسی را با اطلاعات مولکولی ترکیب می کند و بینش عمیق تری از نوع، رفتار و پاسخ احتمالی تومور به درمان، ارائه می دهد.

به گزارش سیناپرس، محققان از Orion برای تجزیه و تحلیل نمونه های تومور بیش از 70 بیمار مبتلا به سرطان کولورکتال استفاده کردند. این ابزار، مجموعه کاملی از اطلاعات بافت شناسی و مولکولی را در مورد هر نمونه تومور ارائه کرد و نشانگرهای زیستی که در بیماران دارای تومورهای بدخیم، شایع تر بودند را شناسایی کرده و رفتار تومورهای بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال در برابر درمان را پیش بینی کرد.

پژوهشگران همچنین قصد دارند تا ابزار Orion را در انواع دیگر سرطان، مانند سرطان ریه و ملانوما آزمایش کنند و در نهایت از این ابزار جدید برای بررسی شرایطی مثل بیماری ‌های کلیوی و اختلالات عصبی بهره ببرند.

محققان، به ‌ویژه علاقه ‌مند به استفاده از Orion برای شناسایی نشانگرهای زیستی جدید بر اساس ویژگی‌ های مولکولی و ساختاری هر یک از نمونه ها هستند. این نشانگرهای زیستی، قادرند رفتار و پاسخ دهی هر بیمار به درمان را پیش بینی کنند.

دانشمندان اظهار داشتند: ما امیدواریم که با اصلاحات بیشتر در ابزار جدید Orion، بتوانیم جزئیات بیشتر و دقیق تری را در راستای بهبود تشخیص و درمان سرطان و سایر بیماری ها ارائه دهیم. یکی از کشف های کلیدی این مطالعه، این است که اطلاعات دقیق ارائه شده توسط این ابزار، ویژگی ‌ها و الگوهایی را نشان می دهند که می توانند امکان بهینه ‌سازی درمان را برای هر یک از بیماران فراهم ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Nature Cancer منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا