آغاز به کار نخستین مرکز برگزاری مهارت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

نخستین و تنها مرکز برگزاری آزمون‌مهارت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی کشور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش سیناپرس و به نقل از پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، دکتر سید احمد مظفری، رئیس پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد: تنها مرکز آزمون مهارت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون کشور در شرکت دانش بینان بهینه فرآیند آزما، مستقر در این پارک فناوری، موفق به اخذ مجوز از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شد و از این پس این خدمات در داخل کشور در حوزه کالیبراسیون ارائه خواهد شد.

وی در این رابطه ابراز داشت: با هدف تکمیل فرآیند نظارت بر عملکرد صحت و دقت در بیش از ۱۴۰ آزمایشگاه کالیبراسیون سطح کشور توسط سازمان استاندارد ایران، این اقدام ملی در راستای منافع آزمایشگاه‌های کالیبراسیون، آزمون و مصرف‌کنندگان نهایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی توسط مجموعه دانش بنیان بهفا انجام و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهارداشت: در این ارتباط برای پیاده‌سازی فرایندها مطابق آخرین ویرایش استاندارهای بین‌المللی و اخذ مجوز مرکز آزمون مهارت با حضور افراد صاحب نظر و کارشناسان جوان، ‌قریب به سه سال زمان صرف و هزینه های مرتبط به انجام  رسید. همچنین یک دوره آزمایشی نیز در سطح برخی از آزمایشگاه‌های کالیبراسیون انجام شد.

به گفته وی، مشارکت فعال آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در آزمون‌مهارت براساس الزامات استاندارد بین‌المللی ISO/IEC17025‌ است که تاکنون در سطح کشور این الزام با انجام مقایسات بین‌آزمایشگاهی در سطحی پایینی از استانداردهای مطرح دنیا انجام می‌شد. با توجه به حرکت سریع رشد کمی و کیفی مراکز صنعتی و تولیدی ایران و حضور پررنگ شرکت‌های کالیبراسیون در کمک به تجهیزات آزمون و خط تولید، این امر مهم بیش از پیش ضروری بود که با همت و دوراندیشی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و تلاش در خور تقدیر این شرکت دانش بنیان به انجام رسید. این طرح ملی افتخاری برای پاسخ به اعتماد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

گفتنی است، شرکت دانش بنیان بهیه فرآیند آزما تنها مجموعه دارای استاندارد بین‌المللی ISO/IEC17025‌ مورد تایید اتحادیه جهانی تایید صلاحیت آزمایشگاهی(ILAC)‌ در ایران در طی ۴ سال گذشته است که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت کشور هندوستان مورد ارزیابی سالانه قرار می‌گیرد و موفق شده تا بخش قابل توجهی از خدمات فنی مهندسی خویش را به کشورهای منطقه نیز صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا