چراغ های راهنمایی مغز، چگونه ترافیک اطلاعات را کنترل می کند؟

الگوهای گیرنده مغز، اصول سازمانی کلیدی را در مغز تعریف می کنند. محققان دانشگاه بریستول، نقشه ای از گیرنده های انتقال دهنده های عصبی را ترسیم کرده اند و نقش بالقوه این گیرنده ها در تشخیص و تمایز افکار و احساسات درونی از افکار و احساساتی که توسط عوامل خارجی ایجاد می شوند، را آشکار کرده اند.

به گزارش سیناپرس،دانشمندان توضیح دادند: اگر مغز را به عنوان یک شهر در نظر بگیریم، گیرنده های انتقال دهنده عصبی، مانند چراغ‌ های راهنمایی هستند که جریان اطلاعات را کنترل می‌ کنند. ما الگوهایی را در نحوه چیدمان این چراغ ‌های راهنمایی کشف کرده ‌ایم که به ما کمک می ‌کنند تا درک بهتری از عملکرد آنها در حافظه و احساسات پیدا کنیم.

برای یافتن الگوهای موجود در این مجموعه داده وسیع، تیم تحقیقاتی از تکنیک‌ های آماری و تکنیک ‌های تصویربرداری عصبی مدرن استفاده کردند تا روابط بین الگوهای گیرنده ها، اتصالات و آناتومی مغز را کشف کنند.به گزارش سیناپرس، این تیم از تکنیکی به نام اتورادیوگرافی برای ترسیم تراکم گیرنده ‌های شش سیستم انتقال دهنده عصبی مختلف در بیش از 100 ناحیه مغز استفاده کردند.

پژوهشگران قصد دارند تا در قدم بعدی، از این اطلاعات برای توسعه مدل های محاسباتی از مغز، بهره ببرند.

محققان افزودند: ما معتقدیم که با درک نحوه چیدمان گیرنده ها در سراسر مغز، می توان دانش فعلی از فعالیت مغز، رفتار و عملکرد داروها را گسترش داد. علاوه بر این، از آنجایی که گیرنده ‌ها اهداف داروها هستند، نتایج این تحقیق می ‌توانند در آینده به توسعه درمان‌ های جدیدی برای هدف قرار دادن عملکردهای خاص مغز منجر شوند.

به گزارش سیناپرس، یافته های این مطالعه در مجله Nature Neuroscience قابل دسترسی هستند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا