برگزاری پویش دانشجویی یک قطره زندگی

پویش دانشجویی یک قطره زندگی با شعار «قطره قطره زندگی را هدیه کنیم، تا لبخندها بمانند»در شیراز برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، پویش دانشجویی یک قطره زندگی بمناسبت روز جهانی اهدای خون به همت کانون فانوس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فارس و با همکاری اداره کل انتقال خون استان فارس و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با شعار «قطره قطره زندگی را هدیه کنیم، تا لبخندها بمانند» در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد.

هدف از برگزاری این پویش، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به بیماران نیازمند خون و افزایش ذخیره بانک خون سازمان انتقال خون جهت حوادث گوناگون میباشد.

در این پویش دانشجویی، ۳۰ نفر از دانشجویان و کارکنان دانشگاه های شیراز جهت اهدای خون دراین پویش خداپسندانه و معنوی شرکت کردند.

گفتنی است، هر فرد سالم می‌تواند در هر سال تا چهار بار با فاصله دوازده هفته (سه ماه) خون اهدا کند.

اهدای خون در کشورمان سال‌ها است که به‌صورت کاملاً داوطلبانه انجام می‌شود و خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز بیماران در ایران از این طریق تأمین می‌شود و سال گذشته بیش از دو میلیون نفر به‌صورت کاملاً داوطلبانه خون اهدا کردند.

بارزترین مثال برای موقعیت‌هایی که در آن نیاز ضروری به خون و فرآورده های خونی پیدا می‌شود، عبارت از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی است.
همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به‌خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می‌شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی‌درمانی یا اشعه‌درمانی قرار دارند هم از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خون هستند.
بسیاری از بیماران دیگر مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره‌مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت کنند.
همچنین اهدای خون می‌تواند در کشف بیماری‌های نهفته در اهدا کنندگان خون کاملاً مؤثر باشد.

۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خردادماه هر سال روز جهانی اهدای خون است در این روز در سراسر جهان از همت والا و فعالیت انسان‌دوستانه تمام تلاشگران اهدا و انتقال خون، قدردانی می‌شود.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا