سوختگی در ایران 8 برابر متوسط جهانی است

به گزارش انجمن حمایت از بیماران سوخته، دکتر محمدجواد فاطمی در برنامه دورهمی هنرمندان انجمن حمایت از بیماران سوخته در بیمارستان فاطمه زهرا(س)افزود: همه انسان ها حق زندگی دارند و افرادی نیز که به دلایلی دچار سوختگی شده اند، حق زندگی دارند و این وظیفه همه است که این افراد را مورد حمایت روحی و اقتصادی قرار داده و مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهیم.
وی در خصوص وضعیت کشور به لحاظ درمان سوختگی اظهار کرد: ما جزو کشورهای هستیم که در زمینه سوختگی شرایط مناسبی نداریم و از هند و پاکستان و همچنین از کشورهایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف تر هستند، وضعیت نامناسب تری داریم.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد: تقریبا هیچ یک از تخت های سوختگی در کشور استاندارد نیست و سالانه 30 تا 40 نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند.
به گفته فاطمی، در سال یک هزار و 350 نفر بر اثر سوختگی ناشی از برق گرفتگی، دست و پایشان قطع می شود.
وی ادامه داد: بیمار سوخته که از بیمارستان ترخیص می شود، به دلیل محرومیت از حمایت های اجتماعی، روانی و اقتصادی، به عنوان یک معلول به حساب می آید؛ وضعیت هیچ بیماری به وخیمی بیماران سوختگی نیست و در واقع سوختگی با فقر همراه بوده و بیشتر در خانواده هایی که سطح درآمد خوبی ندارند اتفاق می افتد.
دکتر فاطمی همچنین از هنرمندان و بازیگران و حامیان بیماران سوخته خواست تا با مطالبه اجتماعی و شفاف سازی، مشکلات بیماران سوخته را بیان کرده و با فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از سوختگی یاری رسانی کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا