محرومیت زدایی مناطق محروم به واسطه توانمندی شرکت های دانش بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: مناطق محروم ایران بکر و سرشار از جوانان با استعداد است. معاونت علمی با اتکا به توانمندی های شرکت های دانش بنیان ذیل نهادهای انقلابی قصد اتصال‌ این فرصت به کانون های انسانی و سرزمینی و رونق مناطق محروم را دارد.
به گزارش سیناپرس،روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا-آبادیران گفت: امیدواریم این نمایشگاه تاثیر خود در ایجاد اشتغال، پیشرفت همراه با عدالت در همه نقاط کشور را نشان دهد.
وی این برنامه و حرکت را در جهت هم راستایی و همراهی همه نهادها عنوان کرد و افزود: حوزه علم و فناوری از جمله حوزه هایی است عملکرد خاص در مناطق مختلف در دو بخش استانداردسازی و تولید و به صرفه سازی تولید کوچک دارد. امیدواریم ثمره این حرکت که بیش از ۲۰ سال است مقام‌معظم رهبری به موضوع علم و فناوری تاکید دارند، در اشتغال، کار و زندگی مردم شاهد باشیم.
وی با اشاره به واژه مناطق محروم اظهارداشت: مناطق محروم ما در ظرفیت سرزمینی محروم نیستند، بلکه بسیار بکر و سرشار هستند. متاسفانه ظرفیت این مناطق شناخته نشده است. همچنین این مناطق به واسطه زندگی پاک و سالم سرشار از نیروی انسانی جوان و با استعداد است.
فیروزآبادی یادآورشد: هم اکنون در مناطق کم برخوردار و محروم مناطق جنوبی کشور جوانان با استعداد زیادی وجود دارد که به علت‌دسترسی نداشتن به آموزش استعدادشان کشف نشده است. ما قصد داریم به واسطه شرکت های دانش بنیان و نهادهای انقلابی به محرومیت زدایی این مناطق توجه ویژه ای کنیم.
معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در این برنامه با توجه به توانمندی های شرکت های دانش بنیان ذیل نهادهای انقلابی قصد اتصال‌ این فرصت به کانون های انسانی و سرزمینی هستیم.
وی تاکید کرد: یقین داریم شرکت های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش، غذا، کشاورزی، سلامت، معدن و …بازاری ایجاد و رونقی به مناطق محروم می دهند.

مردمی کردن اقتصاد ملی به کمک دانش بنیان ها

به گزارش سیناپرس، اسدی فر، معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و رئیس برگزاری این جشنواره نیز در این مراسم گفت: کشور ما در دهه های گذشته با حمایت های ویژه و خاص رهبر انقلاب کار جهادی در حوزه علم و فناوری کرده است. پیش از این ما توانمندی های زیادی نداشتیم اما اکنون ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق در این زمینه نقش آفرینی می کنند.
وی افزود: پیش از این ایران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، سالانه یک میلیارد دلار کاتالیست وارد می کرد اما اکنون به واسطه شرکت های دانش بنیان این محصول را تولید و به کشورهای عراق و روسیه صادر می کنیم.
وی مردمی کردن اقتصاد و دانش بنیان کردن اقتصاد را دو رسالت مهم فعالان علم و فناوری عنوان کرد و گفت: این حرکت هر دوی این جنبه ها را دارد و مردمی کردن اقتصاد با درگیر کردن دانش بنیان و در اختیار قرار دادن دانش بنیان و در اختیار قراردادن به قشر محروم را دنبال می کند.
وی یادآورشد: شرکت های دانش بنیان با توانمندی هایی که دارند باعث ثروت آفرینی می شوند. توانمندی های این شرکت ها در ساخت مسکن، درمان، تصفیه آب و پساب، شیلات، دامپروری و ماشین های کوچک مقیاس می تواند کارگشایی بسیاری از مشکلات کشور باشد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.


گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا