کنترل روند تشکیل کلاسها سامانه سپاری شد
معاون آموزشی دانشگاه تهران از تغییر شیوه نظارت بر روند تشکیل کلاسها در این دانشگاه از مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: کنترل روند تشکیل کلاسها سامانه سپاری شد و در این راستا نرمافزاری با هدف پایش وضعیت تشکیل کلاسهای درس در سامانه گلستان آماده شده است.
محمود کمرهای امروز (شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲) در دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزار شد، افزود: سپردن فعالیت ها در حوزه آموزش به سامانه باعث میشود که سیستم چابکتر و سریعتر پیش برود و مشکلات آموزشی دانشجویان مستقیمتر و سریعتر حل شود.
وی با برشمردن سامانههای آموزشی فعال در دانشگاه تهران اظهار داشت: امیدواریم کنترل کلاسها از مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت سیستمی انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین گفت: سامانه پاد مرتبط با ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا نیمه تابستان راهاندازی میشود و به این ترتیب فرآیند ارتقای اعضای هیات علمی نیز سامانهسپاری میشود.
کمرهای در تشریح اهمیت آموزش خاطرنشان کرد: هیچ کاری بدون آموزش انجام نمیشود. پژوهشگر خوب باید اول آموزشدیده خوبی باشد. آموزش هدفمند، پژوهش مبتنی بر آموزش و آموزش پژوهشمحور از کلیدواژههای آموزش موفق در دانشگاه است.
وی با تاکید بر اینکه از منظرهای محتوایی، شکلی و همچنین ارتباط با جامعه و صنعت نیازمند تحول در آموزش هستیم، به مسوولیتپذیری اجتماعی مورد توجه در شعار دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه نیاز به تربیت دانشجویانی داریم که برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند، باید دانشجویانی نیز تربیت کنیم که در زمینه شکافتن مرزهای علمی نقشآفرین باشند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با تشریح برنامه وزارت علوم برای آموزش مهارتی، کاربردی و حرفهای از تشکیل شورای سیاست گذاری تحول و نوآوری آموزشی در این دانشگاه خبر داد.
کمره ای تاکید کرد: تعامل و رفتوآمد دانشجویان و اساتید با صنعت و محیط واقعی کسبوکار باعث میشود نیازهای صنعت و جامعه را بهتر بشناسیم و دانشجویان به سمت حل آنها هدایت شوند. همچنین تا ۱۵ واحد درسی هر از یک رشتهها میتواند به صورت واحد کارورزی اجرا شود.
وی به اقدامات دانشگاه تهران برای بازنگری برنامههای درسی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بخواهیم موفق باشیم باید برنامهها بهروز باشد، چون بر اساس برنامههای درسی ۱۵ تا ۲۰ سال قبل نمیتوانیم نوآوری داشته باشیم. یکی از محورهای تحول، تعریف دورههای نیازمحور و برنامهمحور حرکت کردن است.
معاون دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از انجام ارزیابی درونی واحدهای دانشگاهی در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: ارزیابی درونی به منظور ارزیابی برای بهبود انجام می شود و به قصد مچگیری نیست.
براساس گزارش دانشگاه تهران، کمره ای با اعلام اینکه اعطای پایههای تشویقی بر اساس سرآمدی آموزشی از سال ۱۴۰۲ قابل اجرا است، اعلام کرد: پیشنویس آییننامه سرآمدی آموزشی را تدوین کردهایم و این آییننامه در جلسه بعدی هیات امنای این دانشگاه که به زودی برگزار میشود، مورد بررسی قرار می گیرد.