شهرک های صنعتی مناطق محروم در اولویت تخصیص اعتبارات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم را در اولویت قرار داده است.

علی رسولیان در سفر به استان فارس از شهرک‌های صنعتی شهرستان بختگان بازدید و باحضور در جلسه مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان، به بررسی مسائل و مشکلات مربوطه پرداخت.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رسولیان همچنین از واحد سنگبری و فراوری سنگ در شهرک صنعتی آباده طشک که با سرمایه گذاری ۱۰میلیارد تومانی و اشتغال ۱۰نفری راه‌اندازی شده بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان بختگان، از اولویت ویژه این سازمان برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک های صنعتی مناطق محروم خبرداد و تصریح کرد: ۸۵ درصد از بودجه این سازمان عملیاتی است و در توسعه و تکمیل زیرساخت ها هزینه می شود که مناطق محروم را در اولویت قرارداده ایم.

رسولیان همچنین باتاکید بر لزوم ایجاد توازن صنعتی در کشور گفت: برای دستیابی به این هدف، ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در مناطق محروم نیز در برنامه قرار دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه بر اساس قانون، تامین زیرساخت ها تا ورودی واحد صنعتی در تعهد دستگاه های خدمات رسان است، گفت: علیرغم این موضوع و به علت محدودیت های اعتباری دستگاه ها و به منظور تسریع در تامین زیرساخت ها، از محل منابع داخلی در اجرای چنین طرح هایی مشارکت کرده ایم که این موضوع سبب می شود بر قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک های صنعتی افزوده شود و هزینه شهرک های صنعتی بالا رود.

رسولیان در ادامه از پیشنهاد طرح ساماندهی لکه های صنعتی و تبدیل آن به نواحی صنعتی خبر داد و افزود: این پیشنهاد در کارگروه زیربنایی دولت مطرح است و باتصویب نهایی آن در آینده نزدیک، لکه های صنعتی که با تایید شورای برنامه ریزی استان ها ایجاد شده اند، تبدیل به شهرک یا ناحیه صنعتی می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اولویت اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی مستقر در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در این زمینه نگاه ویژه ای به واحد‌های صنعتی در شهرستان بختگان خواهیم داشت.

رسولیان با اشاره به اینکه تنگناهایی در اختصاص منابع و تسهیلات وجود دارد، افزود: تمرکز ما استفاده از منابع داخلی خودمان برای ارائه تسهیلات است و تلاش می کنیم با مشارکت و تفاهم با بانک های عامل و استفاده از منابع برخی صندوق ها مثل صندوق کارآفرینی امید، این مهم انجام شودکه در این زمینه تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه بر تسریع در زیرسازی و آسفالت خیابان های شهرک صنعتی آباده طشک و ناحیه صنعتی تنگ حنا تاکید کرد و گفت: رفع مسایل و مشکلات زیرساختی این شهرک ها نیز در اولویت قرار می گیرد.

رسولیان همچنین بر پیگیری مشکل برق پایدار شهرک های صنعتی بختگان تاکید و تصریح کرد: این موضوع در سطح ملی پیگیری می شود.

وی همچنین بر الزام واحدهای ناحیه تنگ حنا به لزوم در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این بازدید گفت: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزون بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی بختگان اختصاص یافته است.

سید مصطفی هاشمی با اشاره به اینکه طرح های زیرسازی و آسفالت امسال در برنامه قرار دارد، افزود: ناحیه صنعتی تنگ حنا دارای ۶۱ هکتار مساحت است که در آن تاکنون ۲۹ قرارداد سرمایه گذاری منعقد و ۱۳ واحد با اشتغال ۲۴۰ نفر نیز درحال بهره برداری است.

هاشمی همچنین با اشاره به انعقاد ۲۶ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی آباده طشک، یادآور شد: در این شهرک صنعتی نیز ۷واحد تولیدی با اشتغال ۶۰نفر در مرحله بهره برداری قرار دارد.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا