این استون مارتین 40 ساله مرز سرعت 320 کیلومتر در ساعت را درنوردید!

آیا تا کنون نام استون مارتین بولداگ را شنیده اید؟ استون مارتین تنها یک نمونه از بولداگ را در تیراژ 1 عددی تولید کرده است.

به گزارش سیناپرس، این شرکت پروژه بولداگ را پس از رسیدن به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت در اواخر سال 1979 متوقف کرد. این رکورد یک شاهکار چشمگیر مهندسی و طراحی برای آن زمان بود اما به هدف مورد نظر استون برای رسیدن به سرعت 380 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نکرد.
با این حال، پس از 40 سال و یک بازسازی 7000 ساعته، سفینه فضایی گوه‌ای شکل استون مارتین بالاخره مانع سرعت 200 مایل بر ساعت، که معادل 320 کیلومتر بر ساعت است را پشت سر گذاشت.

بولداگ در فرودگاه مکریهانیش در اسکاتلند به سرعت 205.4 مایل بر ساعت رسید. این هنوز کمتر از حداکثر سرعت پیش‌بینی‌شده برای بولداگ است، اما از مرز 200 مایل در ساعت عبور کرد که تعداد کمی از خودروهای امروزی و جدید حتی می‌توانند به آن دست یابند.

استون مارتین 40 ساله با یک موتور 5.3 لیتری وی 8 توربوشارژر دوقلو این کار را تکمیل کرد. این نیروگاه در اواخر دهه 1970 600 اسب بخار قدرت و 500 پوند فوت گشتاور تولید می کرد.
درست است که این خودرو هرگز رنگ خط تولید را به چشم ندید، اما همین یک نمونه ی آزمایشی ساخته شده، همچنان شکوه و زیبایی را با سرعتی برق آسا به نمایش می گذارد و عاشقان دنیای خودرو را مجذوب خود می کند.
مترجم: محمد زارعلی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا