پژو ۲۰۰۸ جدید روانه بازار می شود

یکی از محصولات نسبتا پرطرفدار شرکت خودروسازی پژو، نسخه ۲۰۰۸ این کمپانی است که بر اساس اعلام مدیران این مجموعه فرانسوی، نسخه های بنزینی و الکتریکی ۲۰۲۳ این کراس اوور به زودی وارد بازار می شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی پژو خبر از معرفی نسخه ۲۰۲۳ پژو ۲۰۰۸ داد.بر این اساس گفته می شود مدل به روز شده این کراس اوور دارای جلو پنجره ای تهاجمی تر است که نشان جدید پژو، سپرهای مشکی رنگ و چراغ های به روز شده الهام گرفته از چراغ های پژو ۵۰۸ در آن استفاده شده است.

این طور که به نظر می رسد، نسخه الکتریکی و بنزینی این خودرو به طور همزمان از زمان عرضه در دسترس هستند و نوع هیبریدی آن در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

نوع بنزینی پژو ۲۰۰۸ شامل دو موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی Puretech است که ۹۸ و ۱۲۷ اسب بخار قدرت دارند. هر کدام به صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل می شوند، اما نسخه ۱۲۷ اسب بخاری را می توان با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز خریداری کرد.

نوع هیبریدی این محصول یک موتور Puretech را با یک موتور الکتریکی ترکیب می کند تا در مجموع ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند و باتری این خودرو می تواند در سرعت های پایین شارژ شود.

شرکت پژو در این رابطه گفت: این هیبریدی ۱۵ درصد از نظر مصرف سوخت در مقایسه با مدل قبلی کارآمدتر بوده و این پیشرانه می تواند بیش از ۵۰ درصد مواقع در حالت الکتریکی در محیط های شهری کار کند.

نوع الکتریکی پژو e-2008 EV یک موتور برقی جدید و قدرتمندتر و یک باتری بزرگتر ۵۴ کیلووات ساعتی دارد که در پژو e-208 سوپرمینی اصلاح ‌شده استفاده شده است. قدرت این خودرو ۱۸ درصد نسبت به e-2008 قبلی با ۱۵۳ اسب بخار افزایش یافته است.

به گزارش سیناپرس، برد این محصول همچنین از ۲۱۴ مایل به ۲۵۱ مایل افزایش یافته است و قابلیت فوق،  e-2008 را در رقابت مستقیم با کیا نیرو EV و هیوندای کونا الکتریکی جدید قرار داده است.

پژو e-2008 همچنین می تواند به یک شارژر داخلی 7.4 یا ۱۱ کیلوواتی مجهز شود. یک شارژر خانگی 7.4 کیلوواتی در عرض ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه باتری این خودرو را از صفر تا ۸۰ درصد می ‌رساند. البته شما هنگام استفاده از شارژر سریع ۱۰۰ کیلوواتی، می توانید در عرض ۳۰ دقیقه باتری خودروی خود را تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

تجهیزات استاندارد مورد استفاده در این محصول شامل سیستم اطلاعات سرگرمی iConnect پژو با صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی است که می تواند به صورت اختیاری به سیستم قدرتمندتر i-Connect Advanced ارتقا یابد و نرم افزارهای Android Auto و Apple CarPlay بی سیم نیز در این سیستم قابل دسترسی است.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این مجموعه ای از کیت های ایمنی نیز در همه مدل ها شامل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کمک به حفظ مسیر بین خطوط و نظارت بر نقاط کور در پژوه ۲۰۰۸ امسال مورد استفاده قرار دارد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا