معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:
کسب رتبه هفتم جهان توسط دانشگاه محقق اردبیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه ارزشمند ۷ جهان در شاخص Affordable & Clean Energy رتبه بندی جهانی تاثیر موسسه آموزش عالی تایمز ۲۰۲۳ توسط دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از حضور دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی تاثیر موسسه آموزش عالی تایمز برای چهارمین سال پیاپی با ارتقای ۲۰۰ پله ای نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی از کسب رتبه اول توسط دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی تاثیر موسسه آموزش عالی تایمز ۲۰۲۳ (The Times Higher Education Impact Rankings) در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه دوم بعد از دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین تمام دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: رتبه بندی تأثیر دانشگاه‌ های جهان برای پنجمین سال متوالی از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز انجام می شود که تنها ۲۰ دانشگاه ایرانی موفق به حضور در این رتبه بندی شده اند.

رزمجو تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قرار گرفتن در بازه ۴۰۰-۳۰۱ جهانی، با صعود ۲۰۰ پله ای، به عنوان یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی کلی تاثیر تایمز ۲۰۲۳ انتخاب شده است و همچنین دانشگاه محقق اردبیلی در شاخص Affordable & Clean Energy این رتبه بندی، توانست جایگاه هفتم جهان را به خود اختصاص دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: موسسه تایمز دانشگاه‌ های جهان را بر اساس شاخص های ۱۷ گانه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می نماید که در سال ۲۰۲۳ این ارزیابی برای یک هزار و ۵۹۱ دانشگاه مختلف از اقصی نقاط جهان انجام شده است. همچنین در رتبه بندی کلی تاثیر تایمز ۲۰۲۳، دانشگاه وسترن سیدنی در جایگاه اول قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی تاثیر موسسه آموزش عالی تایمز ۲۰۲۲ نیز در بین دانشگاه های جهان با ارتقای ۲۰۰ پله ای نسبت به سال ۲۰۲۱، در بازه ۶۰۰-۴۰۱ قرار گرفته بود و با نتیجه سالجاری روند صعودی توسعه را حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: ارتقای رتبه دانشگاه در شرایطی حاصل شده است که تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی جهانی تاثیر موسسه آموزش عالی تایمز ، از یک هزار و ۴۱۰ دانشگاه در سال گذشته به یک هزار و ۵۹۱ دانشگاه در سالجاری افزایش یافته است.

رزمجو ضمن تبریک این موفقیت به اعضای هیات علمی، کارمندان، دانشجویان، جامعه علمی و هم استانی های عزیز، خاطر نشان کرد: توفیقات حاصل شده دانشگاه محقق اردبیلی مرهون عزم، اراده و تلاش و کوشش بی وقفه همه اعضای هیات علمی اندیشمند، دانشجویان مستعد و خلاق، کارمندان پرتلاش و برنامه ریزی های هدفمند دانشگاه در حوزه های مختلف اعم از پژوهش، فناوری، آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، عمرانی و پشتیبانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا