ساخت یک کشتی عجیب باری با طول ۱۴۰ متر

شرکت ژاپنی پاور ایکس در حال پیشبرد طرح عجیب خود برای ساخت یک نیروگاه سیار به شکل یک تانکر باتری برقی ۱۴۰ متری است که ۲۴۱ مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر را از طریق دریا حمل می کند.

به گزارش سیناپرس، ایده اولیه اینگونه شکل گرفت: انرژی تجدیدپذیر اغلب در فاصله مناسبی از جایی که بیشتر مورد نیاز است تولید می شود، بنابراین باید یک کشتی الکتریکی پر از باتری بسازیم و به خوبی آن را به محل مورد نیاز ارسال کنیم.

شرکت پاور ایکس (PowerX) اشاره می کند که ژاپن توسط دریاهای عمیق احاطه شده و مستعد زلزله است و می گوید: راه حل مبتنی بر کشتی مشکلاتی مانند خرابی طولانی مدت ناشی از خرابی و تعمیر کابل های زیر دریا و همچنین هزینه های بالای مرتبط با آن و اتصالات و پست های فشار قوی را حل می کند.

شرکت پاور ایکس چند کارخانه باتری دارد که ممکن است، توضیح دهد: چرا این شرکت فکر می‌ کند ساخت یک کشتی پر از باتری باطری ایده خوبی است. نمونه اولیه که در حال حاضر تانتکر باتری ایکس نام دارد، خیلی دور از انتظار نخواهد بود. حرکت دادن یک کشتی از طریق آب یک کابوس برای سیستم های پیشران الکتریکی با باتری است، بنابراین حداکثر برد کشتی برای اینکه سفر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، فقط ۳۰۰ کیلومتر تعیین شده است.

شرکت پاور ایکس می‌ گوید: یک “Power Ark” تولیدی کامل با همان اندازه، ممکن است سالانه حدود ۴۱۹۰ گیگاوات ساعت برق را از منابع تجدیدپذیر در هوکایدو منتقل کند تا تقاضایی را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری برآورده کرده و از زیرساخت‌های انتقال در حال حاضر استفاده کند.  

این شرکت می گوید: اگر چهار کشتی به صورت شبانه روزی در این مسیر مستقر شوند، هزینه حمل و نقل انرژی حدود ۰٫۱۷ دلار آمریکا به ازای هر کیلووات ساعت خواهد بود. اشاره به این که میانگین قیمت برق خانگی در ژاپن حدود ۰٫۲۵ دلار آمریکا است، باعث می شود که ۰٫۰۷ دلار آمریکا به ازای هر کیلووات ساعت بین شرکت های انرژی تجدید پذیر، توزیع و تقسیم شود.

کشتی‌ ها مجهز به مکانیسم‌های کنترل انتشار گاز و مهار آتش خواهند بود. کشتی Power Ark در اندازه کامل بسیار بزرگتر از این نمونه اولیه خواهد بود و احتمالا می تواند هشت برابر لیتیوم بیشتر را حمل کند، به این معنی که با حمل انرژی عظیم دو گیگاوات ساعت که برای کارکرد حدود ۷۰ هزار خانه کافی است.

به گزارش سیناپرس، با فرض اینکه این کشتی‌ها بدون فولاد سبز کربنی خنثی ساخته شده ‌اند، می‌ توان به این فکر کرد که چقدر انرژی پاک برای حمل و نقل آن‌ها نیاز دارند.

با این حال، پاور ایکس قصد دارد تا Battery Tanker X را تا سال ۲۰۲۵ ساخته و آزمایش میدانی داخلی و بین المللی برای شروع در سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است. گفتنی است که در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا