در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مطرح شد؛
فرهنگ مناظره باید در کشور توسعه یافته و تقویت شود

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران امروز صبح در مرکز همایش های دانشگاه علم و فرهنگ به کار خود پایان داد.

به گزارش سیناپرس، دکتر علی منتظری، رئيس علمی شورای مسابقات مناظره دانشجویان ایران در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظزه دانشجویان ایران که امروز صبح در مرکز همایش های دانشگاه علم و فرهنگ با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدارن، رئیس جهاددانشگاهی و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن تشکر از رئیس جمهور که توجه ویژه ای به مناظرات دانشجویی دارد، خطاب به دانشجویان گفت: ما شما جوانان را دوست داریم و با عشق حضور شما این مناظرات را برگزار می کنیم. هر تلاش و قدم ما برای شماست. هرچند اشکال و ایرادهایی نیز به برگزاری مناظره وارد است اما این مناظره ها را سالانه با عشق و علاقه برگزار کرده ایم و امیدواریم در طول سال ها با اغماض و سعه صدر همراه باشد.

وی درباره نحوه داوری امسال این دور از مسابقات اظهارداشت: امسال من و یکی از داوران این مسابقه تصمیم به انتخاب قهرمان مشترک گرفتیم زیرا اختلاف و امتیاز هر دو گروه بسیار کم و نزدیک بود. هر دو گروه در استدلال و مبنای حرف شان به خوبی پیش رفته و سوالات خوبی نیز مطرح کرده بودند اما متاسفانه کاپ و جام مشترکی برای این دوره از مسابقات آماده نیست. مشکل از این گزاره بوده و از من به عنوان رئیس علمی شورای مسابقات مناظره دانشجویان نشات گرفته است از اینرو برای رفع این کاستی تصمیم گرفتیم در این دوره، قهرمان مشترکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در پس تمام این مسابقات و مدیریت برگزاری این مناظرات خانم دکتر شاه نظری ، بانوی فرهیخته و فداکار جهاد دانشگاهی نقش دارد. جا دارد از زحمات ایشان قدردانی کنیم.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در این مراسم گفت: فرهنگ مناظره باید در کشور توسعه و تقویت شود. فرهنگ مناظره درست و حقیقی به معرفت آمیزی منتج می شود. هرچقدر مناظره واقعی توسعه یابد، منازعه پایان می پذیرد. اما اگر منازعه شود، مناظره پایان می گیرد.

وی افزود: دانشگاهیان و دانشجویان می توانند در این زمینه پیشرو باشند. آداب و اخلاق مناظره، جستجو حقیقت و معرفت گری نیز می تواند به وفاق و وحدت ملی بر سر مسائل اساسی و کلان کشور کمک کند. ما توافق کرده ایم با اشتراک گذاری این آداب و اخلاق در جمع های گفتگو محور و اندیشمندانه به این مهم دست پیدا کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دبیران اجرایی این مسابقات (در استان های خراسان رضوی و اصفهان) و بهترین سخنران( از استان اصفهان)، از گروه (مکتب شهید چمران ایلام) و و دو گروه (جهاد علمی از اصفهان و شهید دی عالمه مازندران) تقدیر به عمل آمد. نائب قهرمانی این دوره از مسابقات نیز به گروه جهاد علمی از اصفهان و مقام قهرمانی یازدهمین دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نیز به گروه شهید دیالمه مازندران اختصاص یافت.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا