دراگون به همراه ۴ فضانورد از ایستگاه فضایی جدا شد

سازمان فضایی ناسا شب گذشته سه شنبه در یک پخش زنده در وب سایت خود گزارش داد: فضاپیمای Crew Dragon متعلق به اسپیس ایکس ایالات متحده به همراه یک تیم چهار نفره از ماموریت فضانورد خصوصی Axiom 2 از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و به سمت زمین حرکت کرد.

به گزارش سیناپرس، شب گذشته چهار خدمه فضانورد چند ملیتی اسپیس ایکس با کمک فضاپیمای دراگون از ایسستگاه فضایی جدا شدند. این عملیات در ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه ظهر سه شنبه به وقت شرقی ایالات متحده (شب گذشته به وقت ایران) انجام شده و فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند و انتظار می رود در ساعت ۱۱ و ۹ دقیقه امشب به وقت ایالات متحده آمریکا در سواحل فلوریدا به زمین بازگردند.

گفتنی است فضاپیمای دراگون در تاریخ ۲۱ می بر روی یک پرتاب کننده فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال واقع در فلوریدا به مدار زمین اعزام شده و روز بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

فرماندهی خدمه Ax-2 بر عهده پگی ویتسون، فضانورد بازنشسته ناسا است که سه بار به پایگاه مداری پرواز کرده و رکورد ۶۶۵ روز اقامت در مدار زمین را در اختیار دارد؛البته وی این مدت زمان را به طور یک جا در مدار زمین نبوده و طی ماموریت های مختلف خود جمعا به این رکورد رسیده است.

این تیم همچنین شامل جان شافنر کارآفرین و علی القرنی و ریحانه برناوی فضانوردان عربستان سعودی است. ریحانه برناوی نخستین زن با ملیت عربستانی که به فضا رفته و اینک به عنوان یک تاریخ ساز به کشورش باز می گردد.

به گزارش سیناپرس، این فضانوردان طی اقامت کوتاه خود در ایستگاه فضایی بین المللی توانستند تعداد قابل توجهی مطالعات علمی انجام دهند که نتایج آن ها برای دانشمندان دارای اهمیت زیادی بوده و در پژوهش های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا