موفقیت طرح ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی در برخی مناطق آمریکا

نتایج یک مطالعه جدید در کالیفرنیا نشان می‌دهد: در مناطقی که ممنوعیت کامل استفاده از سیگارهای الترونیکی و دخانیات طعم دار اجرایی شده اند، ممنوعیت فوق منجر به استفاده کمتر افراد از آن ها می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه کالیفرنیا در مطالعات جدید خود دریافتند: ساکنان مناطقی که ممنوعیت فروش همه جانبه سیگارهای الکترونیکی در آن ها اجرا می شود، در مقایسه با مناطقی که ممنوعیت ندارند ۳۰ درصد کمتر از این محصولات استفاده می کنند.

گفتنی است این تاثیر زمانی که فقط یک ممنوعیت فروش جزئی تصویب شد، کاربرد کمتری پیدا داشت. در همین حال، کارشناسان فکر می ‌کنند که این امر منجر به کاهش بیشتر استفاده از تنباکوی طعم‌ دار در سراسر کالیفرنیا خواهد شد.

به باور کارشناسان، محصولات تنباکوی طعم‌ دار مخصوصاً برای جوانان جذاب است که همین موضوع باعث می شود این گروه سنی بیشتر به سمت دخانیات ترغیب شده و به مصرف‌کنندگان دائمی تبدیل شوند.

در این میان مطالعه فوق نشان می دهد:این ممنوعیت های قانونی ممکن است در کاهش مصرف دخانیات کارساز باشند.

دیوید تیمبرلیک، سرپرست این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: مطالعه ما یکی از معدود پژوهش هایی است که استفاده از تنباکوی طعم‌ دار را در حوزه ‌های قضایی ممنوعه در مقایسه با حوزه‌های قضایی غیرممنوع مطالعه می‌ کند.

به گفته نویسندگان، تحقیقات بیشتر باید تاثیر سیاست ممنوعیت در فروش محصولات تنباکوی طعم‌ دار از جمله سیگارهای الکترونیکی را بر انتخاب‌ های فردی بررسی کند.به گزارش سیناپرس، آنها همچنین پیشنهاد کردند: تنوع در قدرت انجمن های مبارزه با دخانیات و محدودیت های جزئی باید در مکان های دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا به تأثیر گذاری بر اجرای سیاست های آینده در سراسر کشور کمک کند.

در حقیقت این مطالعات به وضوح نشان می دهد :ایجاد محدودیت های قانونی در عرضه و فروش دخانیات می تواند میزان مصرف این مواد را تا حد یک سوم در مناطق مختلف کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی International Journal of Drug Policy منتشر شده است.

مترجم: ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا