سه فضانورد چینی به مدار زمین اعزام شدند

سازمان فضایی چین در نخستین ساعات امروز سه شنبه، سفینه فضایی سرنشین دار Shenzhou-16 را به مدار زمین ارسال کرد. در این فضاپیما، سه فضانورد حضور داشتند که برای انجام یک ماموریت پنج ماهه به ایستگاه فضایی ویژه چین سفر کردند.

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش و طی عملیاتی ویژه، فضاپیمای Shenzhou-16 با بهره گیری از راکت حامل Long March-2F از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به مدار زمین فرستاده شد.

در این ماموریت فضانوردان آژانس فضایی چین طبق برنامه ریزی های انجام شده آزمایش ها و آزمایش های طراحی شده در مقیاس بزرگ در مدار را در زمینه های مختلف انجام خواهند داد. انتظار می ‌رود که آن ها در مطالعه پدیده ‌های کوانتومی جدید، سیستم‌ های مکانی – زمانی با دقت بالا، تأیید نسبیت عام و منشاء حیات، دستاورد های علمی سطح بالایی داشته باشند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، خدمه این ماموریت فضایی متشکل از جینگ هایپنگ، ژو یانگژو و گوی هایچائو هستند و پس از رسیدن آن ها به ایستگاه فضایی چین، فضانوردان این کشور که در قالب ماموریت قبلی یعنی Shenzhou-15 بودند، به زمین باز خواهند گشت.

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، مراسم اعزام سه فضانورد چینی ماموریت فضایی خدمه Shenzhou-16 صبح روز سه شنبه در مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، تصاویر این گزارش تصویری متعلق به ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه صبح امروز به وقت پکن است و همانطور که شاهد هستید گروهی از دانشمندان و متخصصین آژانس فضایی این کشور، فضانوردان فوق را بدرقه کردند.خدمه ماموریت شنژو ۱۵ که به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی این کشور اقامت داشته اند و برای ورود خدمه شنژو- ۱۶ آماده می شوند.

مترجم:فرگل غفاری

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا