آژانس فضایی روسیه اعلام کرد؛
ماهواره راداری غیر نظامی روسیه به مدار زمین فرستاده شد

آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد:ماهواره رصدی راداری غیرنظامی Kondor-FKA شماره یک که برای نظارت شبانه روزی شرایط جوی مناطق مختلف قاره های کره زمین و اقیانوس های آزاد طراحی شده است، به مدار تعیین شده خود رسیده است.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش و طی یک عملیات موفق توانست ماهواره راداری غیر نظامی جدید و پیشرفته خود را به مدار زمین ارسال کند. بر این اساس اعلام شد: یک موشک حامل سایوز-2.1a همراه با این ماهواره در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه نیمه شب گذشته به وقت مسکو از فرودگاه فضایی وستوچنی در خاور دور روسیه به مدار زمین پرتاب شد.

در گزارش سازمان فضایی روسیه که دقایقی پیش منتشر شد، عنوان شده است؛ جدا سازی فضاپیما از تقویت کننده آن موفقیت آمیز بود. در حال حاضر اولین ماهواره رصدی راداری به مدار مورد نظر خود رسیده است.

گفتنی است این هشتمین پرتاب موشک حامل روسی در سال جاری و اولین ماوریت انجام شده از فرودگاه فضایی وستوچنی است.

سیستم ماهواره کندور مجموعه ای از ماهواره های سنجش از راه دور کوچک است که زمین را رصد می کند. این ماهواره ها توسط انجمن تحقیق و تولید ماشین سازی نیروهای دفاع هو افضا  روسیه ساخته شده است. به گزارش سیناپرس،ماهواره های مورد استفاده دولت روسیه به عنوان Kondor و نسخه های صادراتی آن ها با نام Kondor-E معرفی می شوند. این ماهواره ها برای انجام نقشه برداری از زمین، نظارت بر محیط زیست و اکتشاف منابع طبیعی طراحی شده اند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا