قلب هایی که دریافت کننده خود را تنها می گذارند

اهداکنندگان قلب مبتلا به کووید-19 خطر مرگ و میر بیشتری را برای کسانی که قلب های اهدایی را دریافت می کنند به همراه دارند.

به گزارش سیناپرس همدان، تیمی از محققان پزشکی از مرکز پزشکی Montefiore و کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک دریافتند که میزان مرگ و میر برای بیماران پیوندی که قلب جدیدی از فردی آلوده به ویروس SARS-CoV-2 دریافت می‌کنند بیشتر از بیماران غیر آلوده است. در مطالعه خود که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق گزارش شده است، این گروه داده های پایگاه داده شبکه متحد برای اشتراک اعضا (UNOS) مربوط به COVID-19 را تجزیه و تحلیل کردند.

تحقیقات کالبد شکافی قبلی نشان داده است که در حالی که ویروس‌های قابل انتقال SARS-CoV-2 به طور کلی محدود به آنهایی هستند که در دستگاه تنفسی زندگی می‌کنند، پروتئین‌های مرتبط با ویروس در سایر قسمت‌های بدن از جمله قلب یافت می‌شوند. تیم در این تلاش جدید تأثیر اهدای قلب از بیماران مبتلا به کووید-19 را که به دلایل دیگر (اغلب ضربه به سر) می میرند، بررسی کردند.

این تیم داده‌ها را در UNOS تجزیه و تحلیل کرد و به دنبال موارد اهداکنندگان قلب بود که مشخص شد به ویروس SARS-CoV-2 نیز مبتلا شده‌اند، برای دوره زمانی مه 2020 تا ژوئن 2022. آنها همچنین داده‌هایی را برای اهداکنندگانی که قبل از اهدای خون دچار عفونت شده بودند، اما قبل از مرگ زمان بهبودی داشتند، استخراج کردند.

در مجموع، تیم تحقیقاتی 150 اهداکننده را پیدا کرد که در زمان مرگ مبتلا شده بودند و 87 نفر نیز مدتی پس از بهبودی از عفونت جان باختند. آنها همچنین داده هایی را برای انواع بیماران مشابه برای اهداکنندگان بدون سابقه عفونت جمع آوری کردند.

آنها در بررسی داده های خود دریافتند که برای بیمارانی که از اهداکننده آلوده قلب دریافت کرده بودند، میزان مرگ و میر در شش ماهگی 13.8 درصد بود، در حالی که برای بیمارانی که آلوده نشده بودند، 4.9 درصد بود. در یک سال، این نرخ ها به ترتیب 23.2 درصد و 9.2 درصد بود. محققان همچنین دریافتند که تفاوت در میزان بیماران دریافت کننده قلب از اهداکنندگانی که قبل از اهدای خون از عفونت خود بهبود یافته بودند، تقریباً مشابه افرادی بود که قلب را از فردی دریافت کرده بودند که هرگز مبتلا نشده بود.

این تیم با پیشنهاد این که اهداکنندگان بر اساس یافته‌هایشان باید قبل از اهدای قلب یا هر عضو دیگری آزمایش کووید-19 انجام دهند، نتیجه‌گیری می‌کنند.

منبع: Journal of the American College of Cardiology

مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا