هشدار استاندارد فارس به مصرف كنندگان پيتزا

مدیر کل استاندارد فارس به مصرف کنندگان پیتزا هشدار داد که مراقب بسته بندی کالا و استاندارد بودن آن باشند و دقت کنند که جعبه حاوی پیتزا دارای نشان استاندارد حک شده باشد.

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد، محمدمهدی رزمجو گفت: از آنجا که جعبه بسته بندی مواد غذایی نظیر پيتزا، مشمول استاندارد اجباري است، لذا توليد و توزيع آنها ميبايست با علامت استاندارد صورت پذيرد؛ چنانچه جعبه فاقد علامت استاندارد باشد می تواند براي مصرف كننده باعث بروز خطر شود.

رزمجو افزود: جعبه هاي دارای علامت استاندارد بدین معناست که نظارت های لازم شامل آزمون هاي ميكروبي و فيزيكي مطابق استانداردهاي مربوطه بر روي آنها انجام شده است و تهديدي براي سلامت مصرف كننده بوجود نمي آورند.

مدیر کل استاندارد فارس يادآور شد: به‌دليل تعداد واحدهای عرضه فست فود در استان فارس، نظارت بر تمامی مکان های مذکور مشکل است اما اين اداره كل در حد توان به وظیفه خود كه نظارت بر این مراكز است عمل می نماید و دقت شهروندان و مصرف کنندگان نیز در این زمینه بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

وی با اشاره به علامت هاي استاندارد حك شده بر جعبه هاي پيتزا، افزود: يكي از اين علامت ها هنگام توليد مقوای استاندارد در كارخانه بر آن زده ميشود و علامت استانداردی نیز هنگام برش و تهیه جعبه، در فضاي خارج از جعبه ها حك ميشود كه مصرف كننده ميبايست به اين علامت ها توجه نمايد.

رزمجو با بيان اينكه مهمترين عامل بازدارندگي در اين مسائل عدم خريد كالای غیر استاندارد توسط مشتريان است، اضافه نمود: اگر مردم تخلفي را در اين خصوص مشاهده نمودند با شماره تلفن 36264406 اداره كل استاندارد فارس تماس بگيرند تا با متخلفان برخورد قانوني صورت پذيرد.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا