مچ بند ضد استرسی که استرس ایجاد می کند

فناوری های پوشیدنی معمولا دارای قابلیت های متفاوت و منحصر به فردی هستند که در برخی از موارد با علوم پزشکی به صورت مستقیم در ارتباط هستند. یکی از این فناوری ها مچ بند Sona است که توسط شرکت Caeden طراحی شده است. این مچ بند بر اساس شرح فعالیت های خود می تواند به بررسی ساختار بدن شما در مواجهه با استرس پرداخته و در بلند مدت به شما برای کنترل استرستان کمک کند.

این خبرنگار می گوید که به علت استفاده از این حسگر در وضعیت خاصی قرار گرفته بوده است که موجب ایجاد استرس برای او می شده است.

با این وجود خبرنگاری به نام شرلین لو پس از چند هفته استفاده از این فناوری پوشیدنی از ماجرای بسیار عجیبی درباره آن پرده برداری کرده است. ماجرا از این قرار است که این فناوری قرار است تا به بدن انسان کمک کند تا بتواند استرس را کنترل و رفع کند ولی در عمل نتیجه ای معکوس به دست آمده است.

این خبرنگار می گوید که به علت استفاده از این حسگر در وضعیت خاصی قرار گرفته بوده است که موجب ایجاد استرس برای او می شده است. این وضعیت به این علت شکل گرفته  بوده است که او دائما حس کنترل شدن وضعیت احساسی خود را داشته است و به صورت بدیهی حس کنترل شدن می تواند میزان استرس انسان را بالا ببرد.

این موضوع بار دیگر نشان می دهد که چرا نمی توان بر روی استفاده مناسب از فناوری های پوشیدنی به عنوان یک ابزار پزشکی حساب ویژه باز کرد. این فناوری ها معمولا بر روی بدن افراد مختلف با اثرات مختلفی همراه هستند و به همین دلیل نیز ممکن است برای برخی مفید و برای برخی با اثر معکوس همراه باشند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا