راکت فضایی اسپیس ایکس ۱۹۱ ماموریت موفق انجام داد

شرکت فضایی اسپیس ایکس نیمه شب گذشته با موفقیت گروه دیگری از ماهواره های استارلینک را در فضا مستقر کرده و راکت فضایی تقویت کننده مرحله اول را با موفقیت فرود آورد.

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش شرکت فضایی اسپیس ایکس طی ماموریتی جدید و با کمک یک موشک فالکون ۹ ، ماهواره های جدید استارلینک را در مدار زمین قرار داد. این ماموریت درست بعد از نیمه شب دیشب از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال انجام شده و یک رکورد تازه برای اسپیس ایکس به ارمغان آورد.

طی ماموریت فوق، تقویت کننده مرحله اول این راکت فضایی با موفقیت به زمین بازگشته و حدود هشت دقیقه پس از برخاستن، روی سکوی شناور ویژه ای در اقیانوس اطلس فرود آمد. باید توجه داشت که این صد و نود و یکمین فرود موفقیت آمیز اسپیس ایکس در مرحله اول، از جمله ماموریت های فالکون ۹ و فالکون سنگین وزن بود.

به گزارش سیناپرس، این ماموریت باید در ماه گذشته انجام می شد و به دلایل متعددی به تعویق افتاده بود. طی این ماموریت ماهواره های اینترنتی استارلینک  V1.5 به عنوان بخشی از تلاش بلندپروازانه اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت جهانی به دورافتاده ترین و منزوی ترین نقاط جهان به فضا منتقل شد.

پیش از این و یازده روز پیش، اسپیس ایکس ۵۶ ماهواره اینترنتی دیگر استارلینک را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا برده بود که این ماموریت، بیست و هفتمین ماموریت مداری با موشک فالکون ۹ طی سال جاری محسوب می شد.

به گزارش سیناپرس، به این ترتیب شاهد ثبت یک رکورد بسیار مهم از سوی اسپیس ایکس هستیم که بعید به نظر می رسد به زودی شکسته شود.

مترجم: حمید تعالی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا