آزمایشگاه فضایی جدید چین آماده انتقال به مدار است

آژانس فضایی چین در حال توسعه ایستگاه مداری خود بوده و در این راستا به تازگی فضاپیمای باری Tianzhou-6 و یک راکت حامل Y7 Long March-7 روز یکشنبه به منطقه پرتاب منتقل شده و آماده اعزام به مدار زمین شد.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی چین روز گذشته خبر از آماده شدن فضاپیما و تاسیسات جدید آزمایشگاه مداری این کشور داده و اعلام کرد، این فضاپیمای باری در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهد شد.

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد:امکانات و تجهیزات در سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان جزیره جنوبی هاینان چین در شرایط خوبی است و بررسی های مختلف عملکرد قبل از پرتاب و آزمایش های مشترک طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد.

در صورت عدم وجود نقص و ایرادات فنی و آزمایش موفق تمامی بخش های این ماموریت، فضاپیمای فوق در پنجره مناسب پروازی که از سوی متخصصین آژانس فضایی چین اعلام خواهد شد به مدار زمین منتقل می شود.

به گزارش سیناپرس، با توجه به پایان زمان ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی و بازنشستگی آن در پایان دهه پیش روی میلادی، ایستگاه فضایی چین در مدار زمین تنها ایستگاه فعال و قابل استفاده محسوب شده و اهمیت بسیار زیادی در پیشبرد مطالعات علمی این حوزه خواهد داشت.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا