همکاری جدید وزارت علوم با دستگاه‌ها برای مردمی‌سازی فناوری و اقتصاد

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و مجریان خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: انتظار داریم به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها مردمی‌سازی اقتصاد را با مردمی‌سازی فناوری پیش ببریم.

امید رضایی‌فر امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، تعامل با پارک‌های علم و فناوری را از وظایف معاونت فناوری وزارت علوم دانست و گفت: جشنواره شیخ بهایی هم بعد از حدود ۲۵ سال برگزاری و ۱۶ دوره با بلوغ تجربی نسبی خوبی امسال برگزار می‌شود و قصد داریم جریانات تازه‌ای را در زیست بوم فناوری و نوآوری ایجاد کنیم. برای تحقق این هدف علاوه بر برنامه‌های اصلی شامل طرح دستیار فناور و گرنت فناوری، برنامه‌های پشتیبان مانند سیاست‌گذاری‌های جدید را آماده کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در ادامه مسیر قبلی، تفاهم‌نامه جدیدی را با وزارتخانه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت و مجریان خصوصی و دولتی منعقد کردیم که انتظار داریم به دلیل این تفاهم‌نامه‌ها مردمی‌سازی اقتصاد را با مردمی‌سازی فناوری پیش ببریم.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری باید به شکل تاثیرگذاری به عنوان بازار فناوری در سطح شهرها مطرح شوند و این فرایند نیازمند همراهی و شناخت همه عوامل زیست بوم فناوری است‌.

وی اقدامات آتی این معاونت را ایجاد بازارهای سهام برای کسب و کارهای نوپا و بیمه‌های پژوهش و فناوری به همراه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری دانست.

رضایی‌فر تاکید کرد: نقش آفرینی بازیگران مختلف این حوزه را با برگزاری مجموعه جشنواره‌ها و جوایز مختلفی که از قبل بوده نقویت می‌کنیم، جوایز خوارزمی و جایزه ملی یونسکو و جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی از جمله این اقدامات برای تقویت نقش‌آفرینی فعالان این حوزه است.

وی گفت: جشنواره شیخ بهایی از برنامه‌های اصلی در این راستا است که توسعه، تشویق کسب و کارها و حضور سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا