دوران یائسگی برای زنان از نظر اقتصادی مخرب است

نتایج جدید تیمی از پژوهشگران در کلینیک مایو، نشان می دهد: دوران یائسگی برای زنان از نظر اقتصادی مخرب بوده و بررسی های انجام شده حاکی از این حقیقت است که زنان آمریکایی سالانه ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بابت این موضوع متضرر می شوند.

به گزارش سیناپرس، دوران یائسگی برای زنان همراه با تغییرات هورمونی و جسمانی متعددی بوده و این موضوع تاکنون عمدتا از منظر پزشکی و زیستی مطالعه شده است و جنبه های دیگر آن از جمله مسائل اقتصادی مورد توجه قرار نگرفته است.

این مطالعه که از نمونه بزرگی از زنان ۴۵ تا ۶۰ ساله استفاده کرد، نشان داد: علائم یائسگی به شدت با نتایج نامطلوب موفقیت کاری و کاهش بهره وری مرتبط است.

محققان طی این مطالعه بیش از ۴ هزار نفر را مورد بررسی قرار داده و دریافتند: ۱۵ درصد از  شرکت کنندگان به دلیل علائم یائسگی نتایج نامطلوب کاری را تجربه کردند. در این میان بیش از یک درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که در شش ماه اول ورود به این دوره، به دلیل اثرات تضعیف کننده یائسگی اخراج شده یا شغل خود را ترک کردند.

به گفته دکتر جولیانا کلینگ، یکی از نویسندگان این مطالعه و رئیس بخش پزشکی داخلی سلامت زنان در کلینیک مایو در اسکاتسدیل، آریزونا، زیان سالانه برآورد شده  در این رابطه یک میلیارد و ۸۰۰ دلار است که بر اساس داده های جمع آوری شده فوق محاسبه شده است.

زنان همچنین گزارش دادند: به دلیل تابویی که در مورد این موضوع وجود دارد، در مورد مطرح کردن یائسگی در محل کار تردید داشته و این موضوع نیز چالش ‌های روانی مرتبط با یائسگی را تشدید کرد.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از زنان هنگام مواجهه با ناراحتی ناشی از بحث در مورد یائسگی با همکاران خود، به ویژه جوانان یا مردان، تغییرات فیزیکی ناتوان کننده ای را تجربه می کنند.

دکتر اکتا کاپور، متخصص غدد در کلینیک مایو در رابطه با مساله فوق الذکر می ‌گوید: زنان زیادی معتقدند، نمی ‌خواهند در محل کار خود را به فردی که از مشکلات شخصی خود شکایت می کند، شناخته شوند و مبلغ خسارات محاسبه شده در این مطالعه احتمالا بسیار بیشتر از میزان برآوردهای فعلی است. بنابراین، تأثیر مالی واقعی علائم یائسگی بر زنان شاغل می تواند بسیار بیشتر از برآوردهای محافظه کارانه این مطالعه باشد.

گفتنی است این مطالعه در طول همه ‌گیری کرونا انجام شد که خود این موضوع نیز ممکن است بر سلامت روانی یا جسمی شرکت‌ کنندگان و شرایط مرتبط با کار  آن ها تأثیر بگذارد.

بر اساس شواهد به دست آمده، محققان بر نیاز حیاتی به بهبود درمان پزشکی برای زنان مبتلا به علائم یائسگی و حمایت بیشتر محیط کار برای زنانی که در این مرحله زندگی می‌کنند تاکید کردند.

به گزارش سیناپرس،  پژوهشگران همچنین خواستار مطالعات بیشتر برای تأیید این یافته ‌ها در جمعیت ‌های متنوع ‌تر زنان و ارزیابی تأثیر علائم یائسگی بر تجارب کاری افراد دیگر و زنان مبتلا به بیماری ‌های زمینه ای پزشکی، ناامنی مالی و دسترسی محدود به مراقبت‌های بهداشتی هستند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: hrdive.com

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا