نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد:
رونمایی از طرح الفبای سلامت در اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت طرح الفبای سلامت در اردبیل رونمایی می‌شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران گفت: در قالب این طرح تلاش بر این است تا سواد حوزه سلامت دانش‌آموزان و گروه‌های مختلف جامعه اتفاق افتاده و بیش از هر زمان دیگر گروه‌های مختلف جامعه به حوزه بهداشت و سلامت بهای خاصی بدهند.

وی ضرورت پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: اگر آگاهی مردم و سطح سواد سلامت آن‌ها را ارتقا دهیم قطعاً جلوی گسترش بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های عمومی گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هفته سلامت در سال‌جاری با شعار «سلامت برای همه با پزشک خانواده» برگزار می‌شود تا بیش از گذشته اهمیت پزشک خانواده و تعامل و ارتباط پزشک با گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

جعفرزاده افزود: نهم اردیبهشت به عنوان «پزشک خانواده، پوشش همگانی سلامت»، دهم اردیبهشت «جوانی جمعیت و سالمندی سالم»، ۱۱ اردیبهشت به نام «دسترسی عادلانه به سلامت» و ۱۲ اردیبهشت نیز به نام «جامعه سالم و رشد تولید» نامگذاری شده است.

وی افزود: ۱۳ اردیبهشت به نام «اقتصاد خانواده و پزشک خانواده»، ۱۴ اردیبهشت به نام «سلامت و رسانه» و ۱۵ اردیبهشت ماه نیز به عنوان «پزشک خانواده و سبک زندگی سالم» نامگذاری شده تا زمینه ارتقای سلامت عمومی جامعه را شاهد و ناظر باشیم.

جعفرزاده اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با محوریت آموزش و اجرای طرح‌های جامع سلامت‌محور در بین اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم بیش از گذشته توانمندی‌های خود را درا این حوزه به نمایش بگذاریم.

خروج از نسخه موبایل