سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف خبر داد:
مهار تورم با ارائه مدل های فناورانه

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری از مهار تورم با ارائه مدل های فناورانه خبر داد و گفت: قصد داریم ضمن توسعه زیرساخت های پارک های علم و فناوری، با ارائه برنامه های تشویقی و حمایتی، مجموعه هماهنگی برای فعالان فضای کسب و کارها تشکیل دهیم تا فعالان این عرصه بتوانند از بعد تامین سرمایه و حمایت حضور در بازار، پشتوانه ویژه ای داشته باشند.

دکتر امید رضایی فر، سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در گفتگو با سیناپرس با اشاره به برنامه های این معاونت در سال نامگذاری” مهار تورم و رشد تولید” گفت: مجموعه های پارک علم و فناوری امسال با توجه به ماهیت کسب و کارهای نوپا، فرصت مناسبی را دارند با اتکا به دانش فنی مبتکران و فناوران حوزه های مختلف، نیازمندی های جامعه و صنایع را برطرف کنند.

وی افزود: این موضوع می تواند مشکلات فناورانه مسیر تولید کالاهای جدید یا حتی کالاهایی وارداتی را حل کند و فضا تولیدی ایران مبتنی بر کسب و کارهای کوچک و نوپا را توسعه دهد. همچنین این امر به نوبه خود می تواند هزینه های تمام شده ساختار زنجیره تامین تمامی محصولات را کاهش دهد و به نحوی تورم را با مدل فناورانه مهار کند.

وی اظهارداشت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف امسال در نظر دارد در ادامه فعالیت های سال گذشته، زیرساخت های پارک های علم و فناوری را توسعه دهد و با ارائه برنامه های تشویقی و حمایتی، مجموعه هماهنگی برای فعالان فضای کسب و کارها تشکیل دهد تا آنها بتوانند از بعد تامین سرمایه و حمایت حضور در بازار، پشتوانه ویژه ای داشته باشند و ما نیز بتوانیم نسبت به سال های گذشته، کمک های بیشتری در این زمینه ارائه دهیم.

رضایی فر به سیناپرس گفت: همچنین امسال سعی می کنیم چند کار جدید با مشارکت فعالان مختلف حوزه های صنعتی، مالی، بازارهای سرمایه و بیمه های فناوری ارائه دهیم؛ طی روزهای گذشته هم برای تحقق این مهم تفاهم نامه ای با معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت با هدف توسعه ابزارهای نوین مالی مبتنی بر بازارسهام الکترونیکی با مشارکت عمومی و قابلیت پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا منعقد کردیم؛ در حقیقت با ایجاد ابزارهای نوین مالی، فضا و بستری برای فعالیت کسب و کارهای نوپا فراهم می شود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در پایان یادآورشد: خوشبختانه برنامه های راهبردی این معاونت نسبت به سنوات گذشته در زمینه فناوری رشد چشمگیر داشته است. این برنامه ها در سال 1401 نیز نسبت به سال 1400 از رشد خوبی برخوردار بود. امیدواریم به حداقل تعهداتی که در مجموعه آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین سال 1401 وجود دارد، به رشد 10 تا 20 درصدی که پیش بینی شده است، برسیم.

گفتگو: فرزانه صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا