در سال گذشته؛
نقش بسیار مهم چین در پیشبرد اقتصاد جهانی

چین طی دهه های اخیر رشد خیره کننده ای در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد داشته و این موضوع موجب شده است نقشی پیشرو در این حوزه ایفا کند. آمارهای رسمی نشان دهنده برگزاری رویدادهای متعددی در این حوزه به میزبانی چین است.

به گزارش سیناپرس، مرکز دولتی صنعت کنوانسیون و نمایشگاهی چین اعلام کرد این کشور، در سال ۲۰۲۲ میزبان ۱۸۰۷ نمایشگاه اقتصادی و تجاری بوده و این نمایشگاه ها در مجموع با مساحت کل ۵۵ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مربع میزبان نمایندگان و فعالان این حوزه از گوشه و کنار جهان بوده است.

این گزارش که توسط شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین منتشر شده است، به نمایشگاه‌ های بزرگی از جمله نمایشگاه بین ‌المللی واردات چین، نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه کانتون)، نمایشگاه بین‌المللی چین در حوزه تجارت و خدمات  اشاره کرد.

میزبانی و برنامه ریزی این نمایشگاه بین المللی محصولات مصرفی، بستر های همکاری بین المللی را برای کشور های مختلف ایجاد کرده است تا فرصت ها را به اشتراک گذاشته و مبادلات را گسترش دهند.

بر این اساس مشخص شد ۷۵۸ نمایشگاه در شرق چین و ۳۷۳ نمایشگاه در جنوب چین برگزار شد که به ترتیب 41.9 درصد و 20.6 درصد از کل نمایشگاه های این کشور را به خود اختصاص دادند.

گزارش فوق تصریح می کند: در مجموع ۷۵۵ نمایشگاه در حوزه صنایع سبک طی سال گذشته به میزبانی چین برگزار شده و این نمایشگاه ها در بخش های مواد غذایی، آشامیدنی، دخانیات و مشروبات الکلی، مبلمان، ماشین آلات نجاری و مصالح ساختمانی از نظر تعداد و مصالح رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۲۲، این شورا ۱۳ نمایشگاه خارج از کشور، از جمله ۱۲ نمایشگاه آنلاین و یک رویداد آفلاین، با حجم معاملات مورد نظر بیش از ۷۰ میلیون دلار آمریکا ترتیب داد.

به گفته این شورا، با احیای اقتصاد چین، نمایشگاه هایی با موضوع ترویج مصرف سنتی، توسعه مصرف خدمات، کشت و ایجاد الگوهای مصرف جدید و حمایت از مصرف سبز و کم کربن به رشد سریعی دست خواهد یافت.

مترجم: حمید تعالی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا