خیز بلند هندوستان برای تصاحب بازار خودروی روسیه

در شرایطی که روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین با تحریم های گسترده ای رو به رو شده و این موضوع بر صنعت خودروسازی این کشور نیز تاثیر داشته، برخی کشورها مانند ایران به بازارهای روسیه چشم دوخته و امیدوار هستند محصولات خودروی خود را به این کشور صادر کنند. البته به نظر می رسد شرایط چندان ساده نبوده و رقبای قدرتمندی مانند هندوستان نیز برای حضور در بازار روسیه آماده می شوند.

به گزارش سیناپرس، دیمیتری دوبوویک، مدیر مرکز اتحاد مناطق شمال و جنوب دریای خزر روز دوشنبه در دهلی نو به خبرنگاران گفت: شرکت های خصوصی هندی در حال بررسی امکان ساخت کارخانه و تولید قطعات خودرو در روسیه هستند.

وی در این رابطه توضیح داد: کارخانه ها و شرکت های تولید کننده خودرو و قطعات خودرو در هندوستان تصمیم گرفته اند که در روسیه حضور داشته باشند. این شرکت ها شامل شرکت های خصوصی هندی هستند که قطعات یدکی تقریباً ۲۰ برند معتبر جهانی را  تولید می کنند. در حال حاضر مذاکرات در این رابطه ادامه داشته و مقدمات دیدار با نمایندگان شرکت های هندی در روسیه و بلاروس در حال انجام است.

این موضوع در حالی است که برخی شرکت های بزرگ خودروسازی مانند تویوتا و فولکس واگن فعالیت خود در روسیه را کاهش داده یا به کلی قطع کرده اند و در این شرایط صنعت خودروسازی ایران فرصتی طلایی برای حضور در بازارهای روسیه دارد و در این مسیر باید با رقبای قدرتمندی همچون هندوستان دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش سیناپرس، صنعت خودروسازی هندوستان طی دهه های اخیر با رشد و توسعه قابل توجهی مواجه شده و شرکت های مشهور تاتا و ماهیندرا توانسته اند سهام شرکت هایی قدیمی همچون جگوار و لندروور را در اختیار گرفته و در بازارهای جهانی حضوری پر رنگ داشته باشند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا