عزم معاونت علمی ریاست جمهوری برای رفع مشکل تامین مالی فناوران با برگزاری رویداد فینوتکس

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری گفت: مشکل تامین مالی فناوران و شرکت های دانش بنیان با حمایت این معاونت و همکاری بازار سرمایه در قالب نخستین رویداد فینوتکس رفع می‌شود.

یکی از مشکلات فعلی بسیاری از شرکت ها و استارتاپ های فعال در حوزه نوآوری وفناوری نبود یا کمبود سرمایه مورد نیاز برای تولید و تجاری سازی محصولات نوآورانه و بومی سازی شده است.

بر همین اساس ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه مورد نیاز به طورحتم از لازمه‌های اساسی برای توسعه محصولات فناورانه و نوآورانه، تجاری‌سازی آنها و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها محسوب می شود.

اما معاونت سرمایه گذاری حوزه فناوری معاونت علمی به منظور رفع مشکلات مالی و تامین سرمایه بسیاری از واحدهای فناور کشورمان برآن شده است که همزمان با دوازدهمین رویداد نوآوری و فناوری اینوتکس که قرار است ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در پارک فناوری پردیس برگزار شود، جشنواره ای با هدف تشویق حوزه های مختلف سرمایه گذاری از بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری گرفته تا شرکت های بورسی در حاشیه این رویداد برگزار کند.

بر همین اساس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز (یکشنبه) میزبان نشست خبری اولین دوره رویداد بین‌المللی تامین‌مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) با حضور محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران، هاشم آقازاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، محمدمهدی فریدوند رئیس انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سجاد عباسی دبیر رویداد اینوتکس، علیرضا دلیری رییس کمیته علمی رویداد اینوتکس بود.

هاشم آقازاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این نشست در سخنانی به اضافه شدن عنوان اقتصاد دانش بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تغییر ساختاری انجام شده و تعریف ماموریت های جدید در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشتن:، رکن اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان را بحث تامین مالی و سرمایه دانست.

وی با بیان اینکه تاکنون روال فرآیند تامین مالی حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری بر پایه منابع محدود بودجه تخصیص یافته دولتی بوده است، افزود: این در حالی است که این منابع محدود به طور حتم نیاز متقاضیان این حوزه را نمی تواند تامین کند بنابراین یک شکاف بین منابع و نیاز متقاضیان ایجاد شده است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه یکی از راهکارهای مهم رفع تامین مالی حوزه دانش بنیان و فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری را استفاده از ظرفیت نهادهای سرمایه و بورس و بازارهای فعال پولی کشور دانست.

آقازاده با یادآوری عزم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای رفع مشکل تامین مالی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، برنامه این معاونت به منظور برگزاری رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) را در نخستین دوره برگزاری خود در اینوتکس دوازدهم بر همین اساس دانست.

وی با بیان اینکه فینوتکس دارای بخش‌های اصلی و جانبی مختلفی است، برگزاری جشنواره معرفی و تجلیل از تاثیرگذارترین نهادهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، برگزاری پنل‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، کافه سرمایه وبرگزاری جلسات B۲B بین تیم های استارتاپی و سرمایه گذاران و دانش بنیان ها و برگزاری نمایشگاه تخصصی را از آن جمله نام برد.

نخستین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس ۲۰۲۳) با هدف معرفی ظرفیت‌های تامین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد حداکثری تولیدات دانش‌بنیان و جذب منابع مالی جدید به عرصه اقتصاد دانش بنیان ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

این رویداد فناورانه هم‌گام با دوازدهمین رویداد بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در محل پارک فناوری پردیس برپا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا