برگزاری رویدادی با رویکرد تامین مالی اقتصاد دانش‌بنیان‌ در اردیبهشت

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از برگزاری رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس خبر داد و گفت: بررسی راهکارهای تامین مالی از محورهای این رویداد است.

هاشم آقازاده امروز در نشست خبری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری با اشاره به توجه جدی کشور به اقتصاد دانش‌بنیان و اجرای اقدامات ارزشمند در این حوزه، گفت: موفقیت برجسته‌ای که زیست‌بوم دانش‌بنیان داشته‌اند، منوط به نامگذاری سال گذشته به نام دانش‌بنیان‌ها و تصویب قانون جهش تولید در مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا در معاونت علمی توسعه و بهبود فضای دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفت، افزود: علاوه بر آن در سال گذشته با انتصاب دکتر دهقانی فیروزآبادی به عنوان معاون علمی رئیس‌جمهوری، به این نهاد، اقتصاد دانش‌بنیان نیز اضافه شد و بر این اساس تامین مالی در ماموریت جدید معاونت علمی قرار گرفت.

آقازاده، پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در تامین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه ساختار معاونت علمی در راستای توسعه تامین مالی تغییر یافت و این حوزه در اولویت بالاتری قرار گرفت.

دستیار معاون علمی رئیس‌جمهوری ادامه داد: تاکنون روال تامین مالی برای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور بر مبنای تامین مالی دولتی بوده است که از طریق نهادهایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شد، ولی این منابع محدود است و از سوی فعالان این حوزه در حال توسعه کمی و افزایش حجمی منابع مالی مورد نیاز هستند.

آقازاده، بازار پولی و بانکی، بورس بیمه و شرکت‌های بزرگ و عمومی، شتابنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری را از ابزارهای تامین مالی اکوسیستم دانش‌بنیان کشور ذکر کرد و گفت: در سال گذشته تصمیم به برگزاری رویدادی در حوزه تامین مالی با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد با عنوان فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

آقازاده، محور بحث و تبادل نظر این رویداد را توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تامین مالی عنوان کرد و یادآور شد: به منظور برگزاری نظام‌مند شورای سیاست‌گذاری این رویداد به ریاست معاون علمی رئیس‌جمهوری تشکیل شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا