ویتنام با کمک روسیه نیروگاه اتمی جدید می سازد

روسیه طی سال های اخیر سیاست جدیدی مبنی بر توسعه نیروگاه های اتمی در کشورهای مختلف در پیش گرفته و در حال ساخت نیروگاه هایی در مصر، ترکیه و اخیرا ویتنام است.

به گزارش سیناپرس، دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه در نشستی خبری اعلام کرد: پیش بینی می شود قرارداد ایجاد یک مرکز علوم و فناوری هسته ای در استان دونگ نای ویتنام توسط شرکت دولتی روس اتم و موسسه انرژی اتمی ویتنام در ژوئن 2023 امضا شود. این مرکز اتمی توسط طرف ویتنامی مدیریت خواهد شد.

این مقام ارشد دولت روسیه در رابطه با موضوع فوق  گفت: ما این موسسه را به عنوان شریکی بالقوه برای ایجاد یک مرکز علوم و فناوری هسته ای بر پایه یک راکتور تحقیقاتی پیشرفته در استان دونگ نای به طور مشترک با شرکت دولتی روس اتم در نظر داریم. پیمانکار روسی در حال حاضر در حال تهیه پیش نویس پیشنهاد مناقصه است.

من پیشنهاد می کنم هر چه سریع تر تاریخ امضای قرارداد تعیین شود. ما نیز از طرف دولت روسیه دستورالعمل هایی را به روس اتم ارائه خواهیم داد. احتمال می دهم این مناقصه برای ۱۸ آوریل تنظیم شود تا قرارداد ساخت مهم ترین نیروگاه اتمی ویتنام توسط مهندسین روسیه امضا شود.

به گزارش سیناپرس،  معاون نخست وزیر روسیه در ادامه توضیحاتش افزود: در تابستان پیش رو و تاریخ ۳۰ ژوئن، بنای یادبودی به مناسبت گذشت یک قرن از اولین بازدید هوشی مین رئیس جمهور ویتنام از سن پترزبورگ، رونمایی خواهد شد. این قرارداد نیز می تواند به طور نمادین نشان دهنده همکاری متقابل دو کشور روسیه و ویتنام باشد.

 مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا