نوع لباس شما در نحوه خدمات رستوران ها تاثیر گذار است

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: نحوه لباس پوشیدن شما وقتی تصمیم می گیرید برای شام بیرون غذا بخورید ممکن است بر سطح خدماتی که در یک رستوران دریافت می کنید تأثیر بگذارد.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید نشان می ‌دهد: بسیاری از کارکنان رستوران ها صرفاً بر اساس لباس مشتریانشان پیش‌بینی می‌کنند که آیا آنها انعام خوبی خواهند داد یا خیر؟

پژوهشگران دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیدند که کارکنان رستوران ها اغلب بر این باورند که خوش ‌پوش ‌ترین مشتریان، بهترین انعام را می ‌دهند. تحت این مفهوم، گارسون ها مهمان نوازی خود را برای آن دسته از مشتریان خوش لباس، افزایش می دهند.

دای یونگ کیم، دانشیار مدیریت مهمان نوازی، به همراه یک دانشجوی دکترا، ۲۲۲ نفر را که در حال حاضر به شغل پیشخدمتی در رستوران ها اشتغال داشته یا قبلاً و تا سال ۲۰۱۷ مشغول به این کار بودند، استخدام کردند. به شرکت‌ کنندگان تصاویری از مشتریان اعم از زن و مرد و از قومیت‌های مختلف نشان داده شد، برخی لباس ‌های غیررسمی و برخی دیگر لباس‌های رسمی و گران به تن داشتند. از آنها خواسته شد که مشخص کنند کدام مشتریانی انعام خوب داده و کدام گروه انعام نمی دهند.

محققان دریافتند: پیشخدمت های رستوران نسبت به افرادی که زیبا لباس می پوشند واکنش مثبت تری نشان داده و نژاد نقش چندانی در واکنش‌های آن‌ها نداشت، اما آنها دریافتند که اقلیت ‌هایی که خوش ‌پوش هستند، بیشتر انعام ‌های سنگین‌ تری را ارائه می ‌کنند، در حالی که اقلیت‌هایی که لباس ‌های معمولی می‌پوشند به ‌عنوان انعام دهندگان ضعیف در نظر گرفته می ‌شوند.

آن ها همچنین دریافتند: مردان خوش پوش بیشتر از همتایان زن خود انعام می دهند و به طور کلی مردانی که لباس غیر معمولی می پوشیدند به عنوان کمترین احتمال در بین هر گروهی در نظر گرفته می شدند که انعام های خوبی برای کارکنان بگذارند.

به گزارش سیناپرس، دکتر کیم در این رابطه می‌ گوید: بیشتر پیشخدمت ها از اولین برداشت ‌ها برای قضاوت فوری استفاده می‌ کنند. پیشخدمت ها، به ویژه گروه پرمشغله، اغلب باید تصمیم بگیرند که چگونه زمان و انرژی خود را به بهترین نحو اختصاص دهند، بنابراین به دنبال راه‌ هایی برای شناسایی مشتریان هستند. بیشترین پاداش را برای خدماتشان به آن ها خواهد داد. این مطالعه همچنین نشان داد، مردان خوش لباس بیشتر از زنان انعام می دهند.

به گزارش سیناپرس، این تحقیق ممکن است به ویژه برای مدیران و صاحبان رستوران ها مفید باشد . شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  Cornell Hospitality Quarterly منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا