آزمایش نسل جدید راکت های ماهواره بر در چین

چین طی سال های اخیر با سرعت زیادی در حال پیشرفت در حوزه علوم و اکتشافات فضایی بوده و به خوبی توانسته خود را در زمره کشورهای پیشرو در این حوزه تثبیت کند. سازمان فضایی این کشور روز گذشته به طور رسمی نسل جدید راکت های حامل ماهواره را آزمایش کرد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس اعلام رسمی آژانس فضایی چین، یک موشک جدید حامل ماهواره روز یکشنبه اولین پرواز خود را در این کشور با موفقیت انجام داده و بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، یک ماهواره را به مدار مشخص شده خود فرستاد.

این راکت ماهواره بر با نام TL-2 Y1 معرفی می شود و در ساعت ۴ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر دیروز به وقت محلی، از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین به فضا فرستاده شد شد.این عملیات، برنامه کلی موشک و هماهنگی بین سیستم ها را بررسی کرده و پارامترهای محیط پرواز را به دست می آورد.

ماهواره پرتاب شده توسط این راکت فضاپیما نیز در آزمایش ‌های تصویر برداری سنجش از دور و دیگر تاییدیه‌ های فنی استفاده خواهد شد.همچنین انتظار می رود این نسل جدید راکت های ماهواره بر در ماموریت های آتی سازمان فضایی چین مورد استفاده قرار گرفته و به تدریج جایگزین راکت های نسل پیشین شود.

به گزارش سیناپرس، چین برنامه های دراز مدت و جاه طلبانه ای برای اکتشاف ماه و مریخ را در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته، سازمان فضایی این کشور را در دستیابی به اهداف خود یاری می کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا