برنامه ریزی اسپیس ایکس برای پرتاب دوماهواره نظامی در ساعات آینده

شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس در نظر داشت روز جمعه اولین پرتاب ماهواره های Space Force Tranche 0 خود را به مدار زمین انجام دهد که این ماموریت به دلیل نقص فنی لغو شده و برای دومین بار طی چند روز به تعویق انداخت.

به گزارش سیناپرس، در پی لغو عملیات پرتاب ماهواره نظامی شرکت فضایی اسپیس ایکس، این شرکت تلاش می کند عملیات لغو شده روز جمعه را مجددا اجرا کند. اکانت رسمی این شرکت در توییتی اعلام کرد: اکنون یک عملیات پرتاب از پایگاه نیروی Space Vandenberg در کالیفرنیا را در برای روز شنبه هدف قرار داده است تا زمان بیشتری برای آماده سازی راکت های ماهواره بر در اختیار داشته باشد.

گفتنی است،این پرتاب قبلاً برای صبح پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، اما درست قبل از رسیدن شمارش معکوس به عدد صفر، یک نقص فنی شناسایی شده و عملیات به طور خودکار متوقف شد.

این مأموریت دو ماهواره لایه ای ویژه ردیابی برای اسپیس ایکس و هشت ماهواره حمل و نقل برای سیستم‌های فضایی یورک را به مدار پایین زمین در حدود هزار کیلومتری بالای زمین حمل خواهد کرد.

مرحله تقویت کننده ای که ماهواره ها را به مدار می برد، قرار است اندکی پس از بلند شدن از بقیه سیستم پرتاب جدا شده و در منطقه فرود وندنبرگ ۴ به زمین بازگردد.

بر اساس اعلام اسپیس ایکس، مرحله دوم نیز چند ساعت پس از پرتاب از مدار خارج می شود و در سواحل آفریقای جنوبی به زمین باز می گردد.

این دو ماهواره دارای کاربری نظامی جدید برای ردیابی موشک‌ها بر روی زمین به عنوان بخشی از پروژه معماری فضایی جنگ ‌افزار تکثیر شده توسط آژانس توسعه فضایی نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا طراحی شده ‌اند.

به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۲۰، شرکت اسپیس ایکس قراردادی ۱۵۰ میلیون دلاری برای پرتاب ۲۸ ماهواره پروژه PWSA امضا کرد، پروژه ای که به دنبال ایجاد مجموعه ای از ماهواره ها در مدار پایین زمین برای ارائه قابلیت های ارتباطی و ردیابی موشک برای وزارت دفاع است.

به گزارش سیناپرس، مرحله تقویت کننده ای که برای این ماموریت استفاده می شد قبلاً برای راه اندازی ماموریت Starlink 2-4 استفاده شده بود.

مترجم:  نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا