۵۶ ماهواره استارلینک در مدار تحتانی زمین قرار گرفت

ساعاتی پیش شرکت فضایی اسپیس ایکس بیست و یکمین پرتاب سال جدید خودرا انجام داده و طی عملیاتی موفق توانست ۵۶ ماهواره استارلینک را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار ارسال کند.

به گزارش سینا پرس، ساعاتی پیش یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس تعداد ۵۶ ماهواره جدید شبکه اینترنتی استارلینک را به مدار پایین زمین برد. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، تقویت کننده مرحله اول این راکت ماهواره بر با موفقیت به زمین بازگشته  و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب بر روی شناور Just Read the Instructions  در اقیانوس اطلس فرود آمد.

به گزارش سیناپرس، تقویت کننده مرحله اول قبلاً در پرتاب ماموریت Crew 5 به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه اکتبر استفاده شده بود و پیش از این تجربه انجام موفق چهار پرتاب را داشت.

این شرکت در اکانت رسمی توییتر خود تایید کرد که ماهواره‌های استارلینک کمی بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی (ساعات اولیه صبح در ایران) در محل از پیش تعیین شده در مدار زمین مستقر شدند.

بر اساس اطلاعیه Spaceflight Now ، اعلام شد این ماهواره ها مدل V1.5 استارلینک هستند، به جای مدل V2 Mini که یک ماه پیش پس از پرتاب با مشکل مواجه شدند، جایگزین شد. ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس نیز در این رابطه گفت که در ماموریت های قبلی، پس از پرتاب و زمانی که ماهواره ها به افزایش ارتفاع خود ادامه ندادند، این نقص فنی کشف شد، اما برخی از آن ها همچنان می توانند در آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

به گزارش سینا پرس، در مجموع، ۴۲۱۷ ماهواره استارلینک از سال ۲۰۱۸ در مدار قرار گرفته است. طبق گزارش Space.com، اسپیس ایکس مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را در مدار دارد و درخواست مجوز برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز کرده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا