جهاددانشگاهی فارس آماده همکاری در فعالیت‌های اشتغالزایی دانشجویان است

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی فارس با حمایت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی می‌تواند در زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان علمی ـ کاربردی هم فعال‌تر بوده و هم راهبر سایر مراکز در این عرصه باشد.
به گزارش سیناپرس فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس بعدازظهر امروز، 21 اسفندماه در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان ضمن معرفی بخش‌ها و خدمات مختلف این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی یکی از همکاران دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در مباحث آموزشی است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 41 مرکز علمی ـ کاربردی ذیل جهاددانشگاهی در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند، مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس را از قدیمی‌ترین مراکز علمی ـ کاربردی این استان عنوان کرد و افزود: این مرکز در طول سالیان گذشته جزو مراکز برتر استان بوده است.
استقلال با تصریح اینکه در جهاددانشگاهی مسائل فرهنگی و اشتغالزایی مهم و مورد توجه بوده است، گفت: بحمد الهی مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس خروجی‌های بسیار خوبی داشته‌ است به طوری که برخی از فارغ‌التحصیلان آن اکنون در مناصب مختلف مشغول به ارائه خدمت هستند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس بر ضرورت استفاده قابلیت‌های مختلف این نهاد تأکید کرد و گفت:‌ جهاددانشگاهی نهاد تک بعدی نیست بلکه در ابعاد مختلف اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و… همواره خدمات شایان توجهی را به جامعه ارائه می‌دهد.
وی از تحصیل قریب 500 دانشجو در حال حاضر در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس خبر داد و خواستار توجه به دو بعد ارتقای کیفیت آموزشی و سودآوری مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی شد.
استقلال تصریح کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در طول سال برگزار می‌کند که مراکز علمی ـ کاربردی می‌توانند حضور پررنگی در این برنامه‌ها داشته باشند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی فارس با حمایت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی می‌تواند در زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان علمی ـ کاربردی هم فعال‌تر بوده و هم راهبر سایر مراکز در این عرصه باشد.
وی به اجرای طرح مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی فارس اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح در سال 1400-1399 توانستیم 3 هزار و 173 شغل خانگی در سطح استان ایجاد کرده و به بازار متصل کنیم که برای این کار هم مجوزهای لازم از اداره کار اخذ شد.
استقلال با بیان اینکه موضوع اشتغال را طی سه دهه گذشته در جهاددانشگاهی دنبال کرده‌ایم، به فعالیت سازمان ستفا اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی حرف زیادی برای گفتن داریم و می‌توانیم اقدامات فاخری را در این حوزه با همکاری دانشگاه‌ها انجام دهیم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی انجام کار جهادی متناسب با نیازهای روز را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، برای همکاری با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در ابعاد مختلف اعلام آمادگی کرد.
محمدحسین شفیعی، سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس نیز در این دیدار گفت: در دوره جدید بحث اشتغالزایی و تشکیل تیم‌های دانش‌بنیان را در این دانشگاه سرلوحه کارهای خود قرار داده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه حفظ کیفیت آموزشی در این دانشگاه خط قرمز ماست،‌گفت: برای ارتقای کیفی ورودی دانشگاه دو راهکار برندسازی و تبلیغ را می‌توانیم دنبال کنیم.
شفیعی با اشاره به نقش مهم اشتغالزایی برای جوانان گفت: یکی از دغدغه‌های دانشجویان در تمام دانشگاه‌ها بحث اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی است لذا اگر اشتغال دانشجویان در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی تضمین شده باشد، قطعاً باعث جذب بیشتر افراد به این دانشگاه خواهد شد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس اظهار کرد: تنها راه ما برای جذب و ارتقای فعالیت خود همین مسئله است که اشتغال دانشجویان اعم از کارآفرینی یا صنعتی و…. را تضمین کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راهبردهای ما حمایت از مراکز علمی ـ کاربردی است که به خصوص در مباحث ارتقای کیفیت آن را دنبال می‌کنیم، گفت:‌ جهاددانشگاهی یک نهاد بسیار پرقدرت است و به خوبی می‌تواند ما را در دستیابی به هدف اشتغال دانشجویان که هدف مشترک دو مجموعه است، یاری دهد.
شفیعی با تصریح اینکه در این دانشگاه مراکز کارنو برای گروه‌های دانش‌بنیان که در کنار آن مشاوره کارآفرینی هم ارائه می‌شود، خواستار همکاری جهاددانشگاهی فارس برای معرفی و تبلیغ بیشتر این مرکز کارنو برای گروه‌های دانش‌بنیانی شد که دنبال ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس با بیان اینکه راه‌ا ندازی تیم‌های پژوهشی این دانشگاه یکی از اهداف ماست،‌گفت: جهاددانشگاهی در این زمینه به خوبی می‌تواند به ما کمک کند و باید کاری کنیم که دانشجو احساس کند دانشگاه علمی ـ کاربردی می‌تواند اشتغال آنان را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا