معاونت پژوهشی وزارت عتف با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دوره مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیات علمی، و نمایندگان مؤسسههای آموزش عالی را برگزار کرد.
به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ارتقای رویتپذیری موسسههای آموزش عالی در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت عتف قرار گرفته است. بسترسازی برای حضور موفق مؤسسهها در جامعه و صنعت مستلزم رویتپذیری آنها از سوی کارفرمایان، نهادها، و سیاستگذاران است.
از سوی دیگر، رویتپذیری به عنوان سرآغاز بازیگری فعال مؤسسهها در عرصههای ملی و جهانی در نظر گرفته میشود. در این میان رویتپذیری اعضای هیئت علمی و پژوهشگران به عنوان ارکان اصلی موسسههای آموزش عالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیرو برگزاری کارگاه آموزشی رؤیتپذیری در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها، پژوهشگاهها، مراکز آموزش عالی، و پارکهای علم و فناوری کشور از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و استقبال مؤسسهها از این موضوع، این معاونت در نظر دارد برنامههایی برای توانمندسازی مؤسسهها و اعضای محترم هیئت علمی طراحی و اجرا کند.
در این راستا، معاونت پژوهشی وزارت عتف با همکاری ایرانداک در نخستین گام، دورة مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیات علمی، و نمایندگان موسسههای آموزش عالی را 18 بهمنماه و 16 اسفندماه 1401 برگزار کرد. سرفصلهای دورة آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی، و نمایندگان مؤسسههای آموزش عالی عبارت بودند از: تعاریف و مفاهیم رویتپذیری علمی؛ ضرورت و مزایای رویتپذیری علمی؛ راهبردهای کلیدی رویتپذیری برای پژوهشگران؛ اصول تداوم رویتپذیری علمی؛ شایستگیهای مورد نیاز اعضای هیات علمی برای ارتقای رویتپذیری؛ و مثالها و مطالعههای موردی. گفتنی است در این دو وبینار 400 دانشپذیر شرکت کردند.
No tags for this post.