برگزاری دوره مجازی افزایش رؤیت‌پذیری پژوهشگران و مؤسسه‌های آموزش عالی

معاونت پژوهشی وزارت علوم با همکاری ایرانداک دوره مجازی افزایش رؤیت‌پذیری پژوهشگران، اعضای هیئت‌علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی را برگزار کرد.

ارتقای رؤیت‌پذیری مؤسسه‌های آموزش عالی در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت عتف قرار گرفته است. بسترسازی برای حضور موفق مؤسسه‌ها در جامعه و صنعت مستلزم رؤیت‌پذیری آن‌ها از سوی کارفرمایان، نهادها و سیاست‌گذاران است. از سوی دیگر، رؤیت‌پذیری به عنوان سرآغاز بازیگری فعال مؤسسه‌ها در عرصه‌های ملی و جهانی در نظر گرفته می‌شود. در این میان رؤیت‌پذیری اعضای هیئت علمی و پژوهشگران به عنوان ارکان اصلی مؤسسه‌های آموزش عالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیرو برگزاری کارگاه آموزشی رؤیت‌پذیری در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و استقبال مؤسسه‌ها از این موضوع، این معاونت در نظر دارد برنامه‌هایی برای توانمندسازی مؤسسه‌ها و اعضای هیئت علمی طراحی و اجرا کند.

به گزارش سیناپرس به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری ایرانداک در نخستین گام، دوره مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی را ۱۸ بهمن‌ماه و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار کرد. سرفصل‌های دوره آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی عبارت بودند از: تعاریف و مفاهیم رؤیت‌پذیری علمی؛ ضرورت و مزایای رؤیت‌پذیری علمی؛ راهبردهای کلیدی رؤیت‌پذیری برای پژوهشگران؛ اصول تداوم رؤیت‌پذیری علمی؛ شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیئت علمی برای ارتقای رؤیت‌پذیری و مثال‌ها و مطالعه‌های موردی. در این دو وبینار ۴۰۰ دانش‌پذیر شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا