تحویل دارو به مناطق دور افتاده با کمک پهپاد

کشور روآندا به تازگی با یک شرکت تولید پهپاد به توافق رسیده است تا خدمات جدیدی را به شهروندان خود ارائه کند. این خدمات شامل ارائه دارو و تجهیزات پزشکی به مناطق دور دست و دورافتاده این کشور است که این کار به واسطه پهپادها انجام خواهد شد. در حقیقت این نخستین باری است که پهپادها برای چنین فرایند مفیدی به کار گرفته می شوند.

دولت آمریکا اعلام کرده است که این پهپادها قرار است تا در مناطقی مانند نوادا، مریلند و واشنگتن و به صورت دقیق تر، مناطق روستایی این قسمت ها به فعالیت بپردازد.

حال به نظر می رسد که مسئولان ایالات متحده نیز از این کشور آفریقایی تبعیت خواهند کرد و به سراغ روشی مشابه خواهند رفت. شرکتی که دولت روآندا با آنها همکاری داشته است، زیپ لاین نام داشته است و حال دولت آمریکا نیز قصد دارد تا بتواند از خدمات این شرکت استفاده ای مشابه داشته باشد.

پهپادهای الکتریکی زیپ لاین که زیپز نام دارند، می توانند بسته هایی به وزن یک کیلو و 360 گرم و یا به عبارت دیگر، 3 پوند را با خود در مسافتی 75 مایلی (120 کیلومتری) حمل کنند. به این ترتیب می توان گفت که با توجه به امکان مدیریت مسیر این دستگاه و هدایت آن به کمک سامانه موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) تقریبا می توان دور افتاده ترین مناطق روستایی را نیز به سادگی تحت پوشش قرار داد.

بیمارستان ها می توانند در مناطق دور افتاده موارد مورد نیاز خود را به صورت آنلاین به مراکز اصلی اطلاع داده و پس از تقریبا سی دقیقه شاهد فرود آمدن یک چتر نجات از آسمان باشند که حاوی موارد درخواستی است. به این ترتیب می توان گفت که این سفر کوتاه مدت حتی نیاز به یخچال را برای مواردی مانند خون از بین خواهد برد.

دولت آمریکا اعلام کرده است که این پهپادها قرار است تا در مناطقی مانند نوادا، مریلند و واشنگتن و به صورت دقیق تر، مناطق روستایی این قسمت ها به فعالیت بپردازد. نکته مهم این است که برخی از این مناطق، محل زندگی بومیان آمریکا است که این امر می تواند به کیفیت زندگی آنها کمک شایانی بکند.

منبع: futurism

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا