مسابقه‌ اینترنتی برنامه‌سازی دانش‌جویی

مسابقه‌ اینترنتی برنامه‌سازی دانش‌جویی به عنوان مرحله‌ مقدماتی مسابقه‌ منطقه‌ای، با تمرکز بر مبانی برنامه‌سازی و طراحی الگوریتم‌ها، پنج‌شنبه ۲۵ اسفند به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

این مسابقه به صورت تیمی است و هر تیم شامل حداکثر سه شرکت‌کننده است. دانش‌جویان دروس مبانی برنامه‌سازی و طراحی الگوریتم‌ها می‌توانند با شرکت در این مسابقه، علاوه بر تجربه‌ شرکت در یک رقابت برنامه‌نویسی، آموخته‌های خود را محک بزنند.

سوال‌های مسابقه به زبان فارسی بوده و ترکیب آنها به صورت زیر خواهد بود:

  • پنج سوال مبانی برنامه‌سازی: شامل مواردی نظیر عملگرها، توابع، آرایه‌ها، رشته‌ها، آرایه‌های دوبعدی
  • پنج سوال طراحی الگوریتم‌ها: شامل مباحثی نظیر برنامه‌ریزی پویا، گراف‌ها، جست‌وجوی فضای حالت، شبکه‌های شار

تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند به سوال‌های هر دو بخش پاسخ دهند، ولی دانش‌جویان درس مبانی برنامه‌سازی لازم نیست مسائل بخش دوم را حل کنند.

مهلت ثبت‌نام در مسابقه‌ اینترنتی برنامه‌سازی دانش‌جویی پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ است. این مسابقه به عنوان مرحله‌ مقدماتی مسابقه‌ منطقه‌ای، روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ الی ۱۸ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. بیست و سومین مسابقه‌ منطقه‌ای تهران نیز روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی همین دانشگاه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این مسابقه می‌توانند به وبلاگ رسمی مسابقه‌ی بین‌المللی برنامه‌سازی دانش‌جویی (ICPC) مراجعه کنند.

مسابقه‌ اینترنتی برنامه‌سازی دانش‌جویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا