ایلان ماسک در اندیشه راه اندازی ناوگان روباتیک تسلا

ایلان ماسک طی پروژه ای جاه طلبانه در حال بررسی و مطالعه در زمینه ربات تسلا به سبک ترمیناتور خود است. این ربات انسان نما با نام اوپتیموس (Optimus) طی یک نمایش ویترینی در روز سرمایه گذاری تسلا ۲۰۲۳ معرفی و رونمایی شد.

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک کارآفرین میلیاردر در حال توسعه فناوری روباتیک جدید است که بیننده را به یاد فیلم ‌های علمی- تخیلی جیمز کامرون می اندازد. طی این پروژه ناوگان روباتیک تسلا قادر هستند با ابزارهای مختلفی، وظایف محوله را انجام دهند.

وی در این رابطه به خبرنگاران گفت: در ابتدا وقتی روی هوش مصنوعی این طرح کار می کردیم،اوپتیموس قادر به راه رفتن نبود. بنابراین میزان پیشرفت ما در حال حاضر بسیار قابل توجه است. بدیهی است که این روبات قادر به انجام حرکات آکروباتیک نیست اما به خوبی می تواند راه رود و از آن مهم تر این که ما در حال حاضر چندین نسخه از اوپتیموس داریم.

به گزارش سیناپرس، روبات انسان نمای اوپتیموس هفته گذشته و  در روز سرمایه گذار تسلا ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد.  ایلان ماسک همچنین خاطرنشان کرد: ربات او دارای هوش مصنوعی دنیای واقعی خواهد بود و تصمیمات خود را مانند اتومبیل های خود ران به طور مستقل می گیرد.

وی در این رابطه گفت: دستاورد مهم تسلا که دیگران فاقد آن هستند این است که ما پیشرفته ترین فناوری در هوش مصنوعی دنیای واقعی هستیم. بنابراین همان هوش مصنوعی که خودروهای هوشمند را می راند، در این روبات استفاده شده است. شما می توانید خودروهای تسلا را به عنوان یک روبات روی چرخ در نظر بگیرید و  اوپتیموس یک ربات دارای پا با همان قابلیت ها است. من فکر نمی ‌کنم هیچ یک از رقبای ما در حوزه هوش مصنوعی قادر به تهیه چنین چیزی باشند.

گفتنی است مراسم روز سرمایه‌ گذاری تسلا ۲۰۲۳  در کارخانه گیگافکتوری این شرکت در تگزاس برگزار شده و طی آن سرمایه ‌گذاران توانستند پیشرفته‌ترین خط تولید این شرکت را مشاهده کرده و همچنین برنامه‌ های توسعه بلندمدت، پلتفرم نسل ۳ تخصیص سرمایه و موضوعات دیگر را با رهبری این شرکت مورد بحث قرار دهند.

ایلان ماسک در مورد اوپتیموس این گونه توضیح داد: اگر مجبور باشید هر عملی را برنامه ریزی کنید، داشتن یک روبات انسان نما چندان مفید نیست. یک روبات هوشمند واقعی باید بتواند به طور مستقل راه رفته و وظایف خود را  انجام دهد. شما باید بتوانید وی را در موارد ساده آموزش داده یا با نشان دادن یک موضوع او را راهنمایی کرده یا فقط به او بگویید چه کاری انجام دهد. این مزیت کلیدی است که ما داریم.

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک برای اولین بار توسعه روبات تسلا را در رویداد روز هوش مصنوعی خود در ۱۹ آگوست ۲۰۲۱ اعلام کرد. وی پیش از این، گفته بود که فکر می‌کند اوپتیموس این پتانسیل را دارد که در طول زمان از تجارت خودرو مهم ‌تر باشد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا