آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان رونمایی شد

«آیین نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی» امروز شنبه سیزدهم اسفند ماه رونمایی شد.

مراسم رونمایی از «آیین نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در معاونت علم، فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

چندی پیش سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داده و گفته بود: در راستای دستور رئیس‌جمهور درخصوص تدوین دستورالعملی به منظور حمایت مؤثر از نخبگان، هیات وزیران آیین‌نامه «حمایت از نخبگان ایرانی» را تصویب کرده است.

علی بهادری جهرمی، همچنین اعلام کرده بود که وزارتخانه های علوم و بهداشت موظف‌اند سالانه معادل ۲۰ درصد از ظرفیت جذب اعضای هیات علمی خود را در دانشگاه‌ها به نخبگان اختصاص دهند.

به گفته وی، بر اساس این آیین‌نامه و به منظور حمایت از پژوهش‌های نخبگان و ارتقای عملکرد و تأثیرگذاری آن‌ها، پژوهانه استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی به نخبگان اعطا می‌شود. شیوه‌نامه نحوه اعطای پژوهانه خدمات آزمایشگاهی نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تهیه و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرده است: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت همچنین موظف شدند با همکاری بنیاد ملی نخبگان و در چارچوب مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، زمینه پذیرش رتبه‌های برتر کنکور سراسری و المپیادهای دانش‌آموزی را تا مقطع تحصیلی دکتری در رشته‌های گروه علوم پایه و علوم انسانی و همچنین اعطای بورس عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها را برای این عزیزان فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا