پرتاب ۵۱ ماهواره جدید استارلینک به مدار زمین

شرکت فضایی و خصوصی اسپیس ایکس که تحت مالکیت میلیاردر معرف یعنی ایلان ماسک قرار دارد،گروه دیگری از ماهواره های اینترنتی استار لینک خود را بعد از ظهر جمعه در کالیفرنیا به مدار پایینی زمین پرتاب کرد.

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد فرایند توسعه و افزایش سطح پوشش ماهواره های اینترنتی استارلینک با جدیت از سوی شرکت اسپیس ایکس دنبال می شود. بر اساس گزارش های رسمی، ساعاتی پیش یک موشک فالکون ۹ با ۵۱ ماهواره استارلینک از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به مدار زمین پرتاب شد. گفتنی است این ماموریت قرار بود زودتر اجرایی شود اما به دلیل مشکلات ناشی از شرایط آب و هوایی با  تاخیر مواجه شد.

شرکت اسپیس ایکس در توییتی قبل از عملیات پرتاب گفت: به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی این عملیات امروز انجام خواهد شد و تیم پرتاب استارلینک از کالیفرنیا به کمک یک راکت فالکون ۹ عملیات مورد نظر را برای روز جمعه، انجام خواهد داد.

بر این اساس ساختار پشتیبانی بسیار قوی که برای رساندن موشک فالکون ۹ به سکوی پرتاب استفاده می شود، در ساعت ۱۰ و ۳۵صبح به وقت محلی شروع به جمع شدن کرده و راکت حامل ماهواره ها در ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه از زمین بلند شد.

گفتنی است، قطعه مربوط به مرحله اول راکت فالکون ۹ تقریباً در ساعت ۱۰ و ۴۱  صبح از این فضاپیما جدا شده و به زمین بازگشت. این عملیات فرود مجدد به صورت موفقیت آمیز اجرا شده و بخش فوق تقریباً در ساعت ۱۰ و ۴۸ ذقیقه بر روی کشتی بدون سرنشین  Of Course I Still Love You  فرود آمد. به گزارش سیناپرس، در ادامه مرحله فوقانی ماهواره ها را ۱۵ دقیقه پس از بلند شدن در مدار پایین زمین مستقر کرد.

به گزارش سیناپرس، این پرتاب پس از آن انجام شد که  اسپیس ایکس روز دوشنبه ۲۱ ماهواره اینترنتی استارلینک ارتقا یافته  V2 Mini  را از مرکز فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب کرد تا ظرفیت شبکه پهنای باند جهانی را افزایش دهد.

مجموعه ماهواره های این شرکت در حال حاضر از ۴ هزار ماهواره تشکیل شده اما مجوز ارسال مجموعا ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا دریافت کرده است.

به گزارش سیناپرس، پرتاب عصر جمعه دویست و چهاردهمین ماموریت استارلینک از زمان شروع برنامه و پانزدهمین ماموریت امسال است. این پرتاب دوازدهمین  عملیات پرواز برای اولین مرحله تقویت کننده است.

مترجم: ندااظهری

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا