تصمیم غیر منتظره روسیه مبنی بر کاهش تولید نفت

روسیه طی تصمیمی غیر منتظره و بدون جلب نظر مثبت شرکای خود در اوپک پلاس، تصمیم به کاهش تولید نفت خود گرفته و فعلا آن را برای یک ماه اجرایی خواهد کرد. مقامات این کشور اعلام کردند، تداوم سیاست فوق بر اساس شرایط بازار متغیر خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، روسیه طی تصمیمی غیر منتظره، از امروز اول مارس برابر با ۱۰ اسفند، کاهش تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز آغاز کرده است. به گفته الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، این کشور سیاست کاهش تولید نفت را داوطلبانه و بدون مشورت با کشورهای اوپک پلاس انجام داده است.

نواک در ادامه توضیحاتش گفت که این کاهش تنها بر تولید نفت و به استثنای میعانات گازی تأثیر خواهد گذاشت. وی با تاکید بر این نکته که سهمیه تولید به طور مساوی بین شرکت های نفتی تولید کننده محصولات مختلف بسته به سطح تولید آنها توزیع می شود، افزود: این تصمیم صرفا بر اساس سیاست های داخلی ما انجام می شود و در آینده برای تداوم ان تصمیم گیری خواهد شد.

نواک پیش از این گفته بود که  ممکن است روسیه تصمیم خود را در مورد کاهش داوطلبانه تولید نفت خام به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس اجرایی کند. وی با بیان این که باید ببینیم در آینده و طی ماه های آتی وضعیت بازار چگونه پیش خواهد رفت، گفت: پس از این دوره یک ماهه، بر اساس شرایط موجود در بازار تصمیم گیری خواهد شد و تصمیم فعلی فقط برای ماه جاری میلادی (۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین) گرفته شده است.

به گزارش سیناپرس، در همین حال، یک منبع آگاه در صنعت نفت و گاز روسیه تصریح کرد که کاهش تولید بر اساس حجم واقعی تولید محاسبه خواهد شد نه از سهمیه تولید روسیه در توافق اوپک پلاس.

بر اساس این قرارداد، از نوامبر ۲۰۲۲، روسیه ۱۰ میلیون و ۴۷۸ میلیون بشکه در روز تولید خواهد کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا