حمایت ایران کشورهایی که دچار آپارتاید علمی هستند

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران از انتقال علم و فناوری به کشورهایی که دچار آپارتاید علمی هستند، حمایت می‌کند.

به گزارش سیناپرس، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی روز سه شنبه در چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با تاکید بر رشد علمی کشور اظهار داشت: آمارها و نشریات اعتراف دارند که رشد علمی و فناوری کشور در ۴۴ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی به نقش رهبر معظم انقلاب در رشد علمی کشور تاکید کرد و افزود: رشد علمی مدیون هدایت ایشان است و به عنوان مثال اولین پارک علم و فناوری به دستور رهبر معظم انقلاب در اصفهان ایجاد شد یا تاکیدات ایشان باعث رشد جنبش های نرم افزاری و همچنین اسناد بالادستی شد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که مسیر رشد علم و فناوری باید ادامه پیدا کند و در این زمینه به هیچ وجه نباید دچار وقفه شود.

حجت الاسلام قمی درباره نقش مهم دانشجویان خارجی یادآور شد: طبق آمار در سال ۲۰۲۵ تعداد دانشجویان خارجی در جهان به هشت میلیون نفر می رسد که سهم ایران ۱۰۰ هزار نفر است و امسال شاهد کاهش دانشجوی خارجی بودیم.

وی همچنین گفت: حضور دانشجویان خارجی در کشور باید علاوه بر مسایل آموزشی؛ فرهنگ ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی را بعد از فارغ التحصیلی همراه داشته باشد.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: علم مدرن اصول و مبنایی دارد که فرهنگی با خودش دارد، ما نیز باید علمی مبتنی بر فرهنگ خودمان داشته باشیم در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی نیز جریانی به نام علم دیگر وجود دارد که مبتنی بر فرهنگ بومی خودشان است.

حجت الاسلام قمی درباره کمک علمی کشور به جبهه مقاومت تصریح کرد: باید دوستداران ایران در گوشه و کنار جهان مورد لطف قرار گیرند و ما باید علم و فناوری را در کشورهای که دچار آپارتاید علمی هستند، انتقال دهیم.

به گزارش دانشگاه پیام نور، چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور امروز با محوریت دیپلماسی علمی و فناوری در این دانشگاه برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا