کارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک برگزار شد

نخستین جلسه از کارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک، از سلسله دوره‌های آموزشی ضمن خدمت پرسنل با حضور مدیران و اعضای هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران برگزار شد.

این کارگاه با هدف بازآموزی و توانمندسازی مدیران و اعضای هیات این مرکز به منظور ارتقای دانش مدیریتی، هم‌افزایی، همفکری و ایجاد ساختار برنامه‌ریزی استاندارد و همچنین ماموریت محوله به مرکز  براساس بند ۳۴ و ۳۵ آیین‌نامه اجرایی شرایط دسترسی و نحوه بهره‌برداری حفاظت ژنتیکی موضوع ماده (۶) قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور تشکیل شد.

با توجه به اینکه مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم سازمان می باشد و توسط مدیران ارشد سازمان به منظور کنترل منابع در محیط‌ های خارج از سازمان گرفته می شود این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت، چشم انداز، دارایی‌ها، توسعه برنامه‌ها و سیاست‌های‌ سازمان برای همه فعالیت‌هایی است که برای رسیدن به آنها  نیازمی باشد.

همچنین مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (خارجی وداخلی)، تدوین اهداف بلندمدت، پیاده سازی، ارزیابی و کنترل استراتژی است. بنابراین، مطالعه مدیریت استراتژیک بر پایش و ارزیابی فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی در پرتو قوت‌ها و ضعیف‌های داخلی یک سازمان تأکید دارد. موضوعاتی که در مدیریت استراتژیک مطرح می‌شود، شامل برنامه‌ریزی استراتژیک، رصد محیطی و تجزیه و تحلیل محیط است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، در جلسه اول این دوره، مباحثی چون هدف‌گذاری، تدوین اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، شناسایی ارزش های سازمانی، کمی‌سازی و ارزیابی اهداف، تدوین برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف، شناسایی موانع داخل و برون سازمانی و مباحث روانشناختی ارایه شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا