تنبل ها هوش بیشتری دارند

محققان دانشگاه گلف کست فلوریدا در این باره اظهار داشته اند که افراد فعال بیشتر بر فعالیت های بدنی تاکید می کنند زیرا همواره نیاز دارند تا با انجام فعالیت جدید ذهن خود را پاکسازی کنند. گاهی انجام این فعالیت ها حتی برای فرار از افکار آزار دهنده انجام می شود زیرا این دسته از افراد به راحتی از یک جا نشستن و مشغول نبودن خسته می شوند.

افراد با بهره هوشی بالا به نسبت سایر افراد دیرتر از یک جا نشستن دیرتر خسته می شوند و همین امر منجر می شود که آنها زمان بیشتری را صرف فکر کردن بکنند.

افراد با بهره هوشی بالا به نسبت سایر افراد دیرتر از یک جا نشستن دیرتر خسته می شوند و همین امر منجر می شود که آنها زمان بیشتری را صرف فکر کردن بکنند. محققان برای انجام این تحقیق از روشی کلاسیک که متعلق به سه دهه گذشته بود استفاده کردند. آنها با ارائه پرسشنامه "نیاز به شناخت" به دانشجویان از آنها خواستند تا میزان توافق یا مخالفت خود را با جملاتی نظیر "من واقعا از انجام کارهایی که با شامل ایجاد راه حل های جدید برای مساِئل می شوند لذت می بردم" و "من فقط به اندازه مورد نیاز فکر می کنم" نشان دهند. سپس از بین شرکت کنند 30 نفر را به عنوان افراد متفکر و 30 نفر را به عنوان افراد غیر متفکر انتخاب کردند.

هر دو این گروه های به مدت یک هفته دستگاهی را بر روی مچ خود نسب کردند که حرکات و میزان فعالیت آنها را اندازه گیری می کرد و جریانی ثابت از اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی آنها گزارش می کرد.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که فعالیت بدنی افراد متفکر در طول مدت یک هفته نسبت به افراد غیر متفکر بسیار کمتر بود. بر اساس نظر محققان، این یافته ها بسیار مهم هستند و از لحاظ آماری نیز از قوت لازم برخوردارند. همچنین از آنجایی که افراد غیر متفکر به زودی از بیکاری خسته می شود نیاز دارند تا زمان خود را با فعالیت های بدنی پر کنند.

با این حال محققان یاد شده اعلام کردند که افراد با فعالیت بدنی کمتر باید برای بهبود سلامت خود فعالیت های بدنی بیشتری انجام دهند.

منبع: financialexpress

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا