هزینه برای آموزش، سرمایه گذاری است

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: اموزش یک سرمایه گذاری است و ما امروز با برگزاری  و ارایه بسته های  آموزشی به صاحبان مراکز اقامتی فارس عنوان خواهیم کرد که، در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات به جمعیت هدف نیاز است که در کنار آینده نگری، آینده پژوهی نیز داشته باشیم.

به گزارش سینا پرس فارس،  دکتر زهرا اثنی عشری در چهارمین همایش علمی آموزشی مراکز بازتوانی فارس که به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی نظم آوران حافظ پارس برگزار شد گفت: مراکز اقامتی ما جهت پذیرش بیماران میبایست یک سری پروتکل ها و دستورالعمل هایی خاص را مد نظر گرفته و رعایت کنند، وبرخی از این قوانین نیز به مرور زمان اصلاح شده است و ما با برگزاری چنین دوره های آموزشی در جهت بالا بردن سطح اطلاعات مدیران و کارکنان این مراکز اقامتی اقدام میکنیم تا کمتر دچار مشکلات حقوقی شوند.

اثنی عشری افزود، شاید برخی از قوانین در این دوره ها برای بعضی افراد تکراری باشد، اما نه برای همکارانی که تازه به جمع ما پیوستند و ما دستور العمل ها و بخشنامه ها را بند به بند آموزش میدهیم و تکرار میکنیم  تا گام مهم و موثر تری در ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به جمعیت هدف داشته باشیم.

اثنی عشری معتقد است، اگر سیستمی برای آموزش هزینه کند در واقع سرمایه گذاری کرده است، و سرمایه ای که  از طریق آموزش به افرادی که قرار است ارائه خدمت دهند به جمعیت هدف آن سازمان، به دست می آورند، در هیچ کجا و تحت هیچ دستورالعملی به دست نخواهند آمد.

او ادامه داد، همان طور که گفتم آموزش یک سرمایه گذاری است و برای ارتقاء سطح کیفی خدمات به جمعیت هدف، نیاز است در کنار آموزش و آینده نگری، آینده پژوهی را نیز مد نظر گرفته و به آن توجه کنیم.

وی  ضمن اشاره به اینکه، قبلا به موضوع آینده نگری توجه میشد و صاحب نظرانی مثل شوارتس تنها به آینده نگری توجه میکردند گفت: اما امروز بحث اینده نگری به آینده پژوهی تبدیل شده و اگر قرار باشد ارتقاء کیفیت را در ارایه خدمت به جمعیت هدف داشته باشیم باید دیدگاهمان را از آینده نگری به آینده پژوهی تغیر دهیم.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: در بحث آینده نگری در واقع پیش بینی آینده مد نظر قرا گرفته میشود، صرف نظر از اینکه آن موضوع، اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی است، تنها آینده پیش بینی میشود و به آینده پژوهی توجهی نمیشود، اما در آینده پژوهی تحلیل آینده انجام میشود که هم رشد جمعیت، توسعه پایدار و مسائل اقتصادی  و علاوه بر این مسایل موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز مد نظر قرار گرفته میشود.

زهرا اثنی عشری  در پایان افزود، امروز ما در چهارمین همایش علمی _  آموزشی ، از بعد های مختلف دستور العمل ها را بررسی میکنیم تا همکاران ما آگاهی لازم را داشته باشند که  چه نوع خدمتی را چگونه به جامعه هدف ارایه دهند و اگر بخواهند در این جامعه بقاء داشته باشند، آن بقاء متضمن آینده پژوهی است.

به گزارش سینا از فارس، چهارمین همایش از سلسله همایش های علمی و آموزشی جهت مراکز اقامتی با موضوع رتبه بندی مراکز اقامتی و بازتوانی به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا